Avatar billede Novice-1 Forsker
11. oktober 2012 - 01:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

markøren pendler rundt på siden

uden jeg har bedt den om det, eksempelvis i Thunderbird, LibreOffice eller når jeg udfylder rubrikker på nettet.

kan jeg på en eller anden måde "låse" markøren!!
så det er mig der har herredømmet over den
den smule jeg har skrevet i dag, da tror jeg at det er sket mindst 10 gange
at jeg ufrivilligt begynder at skrive inde i tekst der allerede er skrevet
bruger xp pro
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. oktober 2012 - 01:55 #1
Så er det nok fordi du trykke på museknappen.
Er det en bærbar du har med mousepad mellem dig og tastetur ?

Der kan man let komme til at trykke en gang på mousepaden med tommelfingerne og et hurtigt tryk det kan være indstillet til at virke som et klik.

Du kan slå mousepaden fra og bruge en ekstern mus hvis du vil.

Du kan jo prøve og bruge en anden mus og se om du kan få fejlen til at gå væk.
Avatar billede Carolines Nybegynder
11. oktober 2012 - 01:58 #2
Det er muligt at ændre muse/markørindstillingerne, så markøren skjules, når du skriver i fx word eller andet skriveprogram.

På Vista kan det gøres ved: Kontrolpanel - Mus/Egenskaber for mus - fanen Markørindstillinger - flueben i "Skjul markør, når der skrives". Noget tilsvarende burde kunne gøres på XP Pro.
Avatar billede finb Ekspert
11. oktober 2012 - 09:04 #3
Bliver musen fjernstyret af en hacker ?
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. oktober 2012 - 10:57 #4
Hvis det er en bærbar, kan det skyldes, at du uforvarende kommer til at røre touchpad'en mens du skriver. Det vil ihvertfald kunne få markøren til at flyve rundt på skærmen.
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. oktober 2012 - 15:42 #5
Tak til  Carolins, det vil jeg forsøge, ændre markør/mus, Jeg håber at det er der hunden ligger begravet
så  jeg viser point, hvis det er  tilfældet
så hvis du skriver et "svar" så  du kan få point
--men det er selvsagt omvendt upraktisk at markøren er forsvundet, hvis man, som jeg, ofte skal tilbage i teksten for at rette
--og man så for hvert dokument eller for hver 10 linjer skal slå markør til og fra.

finb  ja jeg har jo også frygtet  at det var en hacker, men bruger Eset sikkerhedsprogram.
Nu vil jeg i første  omgang se hvad der sker når jeg følger carolins forslag
hvad enten der så er tale om hacker eller ej

scotorgrisen  Hvordan slår jeg musepaden helt fra, jeg bruger den aldrig!
har den sit eget program, eller foregår det inde under mus
-- hvis du skriver et svar,  så ender det vist med at det er  dit svar jeg for mit eget vedkommende finder mest relevant
--hvis det virker, hacker eller ej.

er i øvrigt på vej over  på windows 7 i løbet af nogle måneder

tak til alle
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. oktober 2012 - 15:44 #6
Jeg bruger i øvrigt kun to fingre, men vil da ikke forsværge at jeg er kommet til at røre ved musepaden
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. oktober 2012 - 15:54 #7
#5 Du burde under Kontrolpanel -> Mus kunne deaktivere touchpad'en (går ud fra, at den er den du mener, da mousepad = musemåtte, og den kan vist ikke deaktiveres :D).
Avatar billede Carolines Nybegynder
15. oktober 2012 - 22:05 #8
At du vælger indstillingen at slå markøren fra under skrivning, betyder ikke at den forsvinder helt. Det betyder blot at den ikke står og blinker, mens du skriver.

Og når du så bevæger musen/trykker på touchpad'en dukker den op igen, så du skal ikke selv manuelt slå den til og fra hele tiden :-)
Avatar billede Novice-1 Forsker
15. oktober 2012 - 23:38 #9
Det ser ud til at jeg desværre ikke kan deaktivere touchpad'en,  men alene slette den (med alle dens  under drivere).

  Hvis ikke jeg havde tænkt at sælge mig at sælge maskinen om nogle måneder så ville jeg nok have gjort forsøget.

Nu vil jeg i første omgang se hvorvidt carolins forslag hjælper.
  Hvis ikke vil det være interessant at se om fjernelse af touchpad'en gør
og så geninstallerer den når jeg sælger.

Har andre haft samme problemer som jeg, og hvad har løst jeres problemer?
Avatar billede Novice-1 Forsker
16. oktober 2012 - 22:26 #10
Scotorgrisen  -du burde naturligvis også have point, så hvis du skriver et "svar" vil jeg dele pointmellem dig og carolin
Avatar billede Novice-1 Forsker
06. november 2012 - 09:32 #11
lige en kommentar
jeg synes ikke at det  har hjulpet så meget, i hvert fald ikke når jeg tænker på messenger , skype og ude på nettet.
  Og det med at deaktivere musepladen venter til jeg får ny pc,hvis det, mod forventning er der problemet ligger.
- Men det tror jeg nu ikke det er
(problemet opstod nu igen medens jeg skrev denne  tekst)