Avatar billede mcclaud Nybegynder
06. oktober 2012 - 21:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Link til udvalgt slide

Hej alle eksperter

Jeg bruger jQuery-scriptet 'Supersized', som skifter baggrundsbilledet (fullscreen) med jævne mellemrum. Jeg har fundet ud af, hvordan man kan linke direkte til et udvalgt slide - desværre kan jeg kun lave linket til et slide på den side, hvor jeg allerede er. Jeg kunne godt tænke mig at linke til et slide på en anden side.

Hvordan kan jeg lave et link fra 'Side A' til 'Slide 2 på Side B'?

Side A
http://www.klarkommunikation.net/index.htm

Side B
http://www.klarkommunikation.net/dreamteam.htm

Slide 2 på Side B (virker kun ved klik på ikonet 'Smiley 2' i venstre side af skærmen
http://www.klarkommunikation.net/dreamteam.htm#uffe

Jeg tror, at det har noget at gøre med denne kodestump:
-----
$('a[href="#uffe"]').click(function(){
    api.goTo(2);
});
-----
Jeg håber, at nogen kan hjælpe. På forhånd tak...

:o) Claudius
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2012 - 16:30 #1
<ole>

Du kan vel køre en kode i stil med denne på sidens onload:

var empls = {
    lise: 1,
    uffe: 2,
    kim: 3,
    rene: 4,
    oevrige: 5
}
if (location.hash!==0) {
    api.goTo(empls[location.hash]);
}

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2012 - 16:31 #2
if (location.hash!=="") {
    api.goTo(empls[location.hash]);
}
Avatar billede mcclaud Nybegynder
07. oktober 2012 - 18:07 #3
Hej olebole

Jeg er ikke særlig skarp til detaljerne omkring ovenstående, så jeg håber på lidt mere hjælp.

Jeg har forsøgt at ændre linket på Side A til:
dreamteam.htm#uffe

og indsætte kodestumpen, du herover har angivet i head-tagget på Side B:
var empls = {
    lise: 1,
    uffe: 2,
    kim: 3,
    rene: 4,
    oevrige: 5
}
if (location.hash!=="") {
    api.goTo(empls[location.hash]);
}

...men det virker ikke, og det skyldes, at jeg ikke er sikker i disse ting. Øv, øv...

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2012 - 19:13 #4
Min kode skal ikke udskifte noget, men tilføjes det, der i forvejen sker på onload. Det røde er din egen kode, resten er tilføjet:

$('a[href="#rene"]').click(function(){
    api.goTo(4);
});
$('a[href="#oevrige"]').click(function(){
    api.goTo(5);
});
;

var empls = {
    lise: 1,
    uffe: 2,
    kim: 3,
    rene: 4,
    oevrige: 5
}
if (location.hash!=="") {
    api.goTo(empls[location.hash]);
}

});
Avatar billede mcclaud Nybegynder
07. oktober 2012 - 19:44 #5
Hej olebole

Jeg har nu tilføjet din kode ifølge dine anvisninger ovenfor til Side B... Det næste er så linket fra Side A... Det er tilsyneladende ikke nok med:

<a href="dreamteam.htm#uffe">

Jeg er godt nok grøn - beklager, men kan du hjælpe med linket, som vel er det eneste, der mangler?

;o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2012 - 20:00 #6
Jo, det burde være nok  =)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:15 #7
Hej olebole

Jeg har nu prøvet i både IE, FF og Chrome, og det synes desværre ikke at være nok???

Side A
http://www.klarkommunikation.net/index.htm

Side B
http://www.klarkommunikation.net/dreamteam.htm

Hmmm... What to do?

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2012 - 21:59 #8
Prøv at skrive det ind, så jeg kan teste det
Avatar billede mcclaud Nybegynder
09. oktober 2012 - 00:10 #9
Hej olebole

Jeg beklager, at jeg først nu er ved tasterne, men her er testsiderne:

Side A
http://www.klarkommunikation.net/TESTindex.htm

Side B
http://www.klarkommunikation.net/TESTdreamteam.htm

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 01:02 #10
Doooohhhh ... location.hash begynder jo med et #! Det betyder, vi kalder ned i objektet empls med strengen #uffe. Det holder jo ikke. Dum mand, Ole!  :D

if (location.hash!=="") {
    api.goTo(empls[location.hash.substr(1)]);
}

Så skipper vi første det tegn - og kalder derfor nu med uffe. Det er nok en lidt mere resultatorienteret tilgang  *o)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
09. oktober 2012 - 20:14 #11
Hej olebole

Juhuu, det virker... Jeg har uploadet testfilerne. Mange tak for hjælpen. Hvis du poster et svar, så kommer der points.

:o) mcclaud
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 20:56 #12
Selvtak, men jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

I håbet om, du ikke tager det ilde op, må jeg sige, det altid er en fornøjelse at hjælpe med det site. Ikke mindst 'Skippers' sides grafiske udtryk 'klædeligt' i distraherende grad  =)
Avatar billede mcclaud Nybegynder
09. oktober 2012 - 21:47 #13
Hej olebole

Tak for hjælpen. Det var bare alle tiders...

Og jeg tager det bestemt ikke ilde op.  :o)

;o) mcclaud