Avatar billede zimoo Nybegynder
04. oktober 2012 - 16:49 Der er 3 kommentarer

Pc fra USA

Hej jeg vil gerne høre om  nogle der ved om en 65 Watt AC Adapter til en hp , godt kan virke her i danmark uden at risikerer at brænde af,

det er til en hp jeg har købt fra usa . og jeg overvejer at anskaffe en stick der laver usa strømstik til europæisk .!

håber i kan svare

VH
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 16:53 #1
det er næsten altid et mærke med data. Står der noget med
input: 110-240V (og så noget mere)
så finder den selv ud af det.
usa kører typisk 110V, dk 220V.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
04. oktober 2012 - 19:44 #2
lige en rettelse, i Danmark kører vi 230 volt :)men ellers er ovenstående korrekt :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 19:59 #3
#2, ok, så skidt da: "230 volt-stikket, tidligere 220 volt" Det har 'de' så lavet om uden at skrive et brev personligt til mig.
http://da.wikipedia.org/wiki/230_volt-stik

Sjovt link i øvrigt - da LK blev solgt til et fransk firma, så kunne den danske stat lige pludselig godt acceptere fransk standard-stik. Ikke at staten er bund-korrupt - men det ligner en tanke. Der var ikke flere arbejdspladser i dk med produktion af stik, så vi tager købernes interesse (det har intet med sikkerhed at gøre)