Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 19:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begrænset forbindelse

Hej

Har en pc med dualboot Vista/Win7 og fra i dag er der pludselig ikke internetforbindelse, hvis jeg booter på Vista. Så er der pludselig "ukendt netværk" som den endda påstår er offentligt. Uanset hvor mange gange jeg retter det til privat bliver det ændret næsten omgående igen.

Booter jeg til gengæld på Win7 fra samme maskine med samme netværkskort og til samme gateway er der internet uden problemer.

Jeg er desværre nødt til at beholde Vista af hensyn til nogle programmer der ikke kan undværes.

Hvad gør jeg???
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2012 - 22:08 #1
Prøv at scanne din Vista med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Og kør en tur mad CCleaner også:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2012 - 00:24 #2
Beklager ventetiden - har haft en del andre ting kørende. Scanninger med Malwarebytes og CCleaner og lignende er afprøvet og viser ikke noget unormalt.
Jeg har lidt flere oplysninger ifm mit problem:

Vista (ultimate) og Win7 (ultimate) kører begge med 2 netkort i broforbindelse, da kort 2 har kommunikation med en pegasus server andetsteds i huset. Kort 2 fungerer udmærket!! Det samme gør et usb-netstik som jeg siden har installeret og som nu kører i broforbindelse sammen med kort 2.
Det pudsige er, at netproblemet startede nøjagtigt samtidig med at jeg ville tilkoble et videokamera via firewire - alt hvad der hedder firewirestik på computeren er efterfølgende afgået ved døden.
Jeg har en kraftig formodning om, at netværksdøden har en nøje sammenhæng med forsøget på brug af firewire.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2012 - 18:42 #3
Ja det tror jeg også det kan være skylden, da komponenter på bundkortet jo hænger sammen på en måde.
Avatar billede Locodk Nybegynder
05. november 2012 - 10:25 #4
Prøv og fjern din firewire driver fra enhedshåndteringen, og evt. geninstaller netkortet i Vista.

Det kan være at videokortet på en eller anden promptet en update af driveren som er gået galt.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2012 - 23:15 #5
Hvis firewiredriveren så havde været der, men det er den desværre ikke. Der skete en eller anden ting, da jeg ville koble mit videokamera til computeren. Det skal siges at jeg ikke tidligere har anvendt firewire og at mit net døde øjeblikkeligt.
Har købt en stor ekstern disk og tror jeg smider alt vigtigt fra computeren derover - og starter op fra scratch.
Avatar billede Locodk Nybegynder
05. november 2012 - 23:53 #6
prøv evt at slut kameraet til og kig inde i enhedhåndtering, kan være den forsvinder når kameraet er pillet fra.

Ellers plejer en geninstallation som du siger jo gerne at fixe den slags :)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 00:54 #7
Der sker intet i enhedshåndtering. Hverken når kamera er tilsluttet eller afbrudt.

Har været i gang hele aftenen med at sikre vigtige data.

Laver ny installation

Lukker