Avatar billede ESDH Nybegynder
02. oktober 2012 - 18:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SSD i Envy

Hej
Jeg overvejer at "pifte" min gl. PC lidt op med ny SSD.

PC: Envy - 15 - model 1099eo. Fra december 2009.

"Operativsystem: Genuine Windows® 7 Home Premium (64-bit)
Processor: Intel® Core™ processor i7-720QM / 1.60 GHz, Level 2 cache 6 MB
Hukommelse: 320 GB SATA Hard Disk Drive 7200 rpm up to 12 GB partition for system recovery / LightScribe SuperMulti 8X DVD±RW with Double Layer Support. External & Configurable.; SATA optical Drive Create silkscreen-quality disc labels direct from your PC with LightScribe: Just burn, flip, burn. / 2-in-1 integrated Digital Media Reader for Secure Digital cards & MultiMedia cards

Skærm: 15.6" Diagonal High Definition LED HP Brightview Widescreen skærm / Skærmopløsning: 1920 x 1080
Dimensioner: 38.0 cm (L) x 24.4 cm (W) x 2.65 cm (H) / 2,3 kg
Software: Microsoft® Internet Explorer / Windows® Live Messenger, Adobe® Reader, Adobe® Flash Player / HP MediaSmart Suite / HP Total Care Setup, HP ProtectSmart, Instant-On solution / Cyberlink DVD Suite / Windows Media center / Windows Mail / Corel VideoStudio X2, Corel Paintshop Pro X2, Stardock My Colors
RAM: 4096 MB (1 x 4096 MB) / Supports up to 16 GB DDR3 memory "

SPØRGSMÅL:

Giver det en mærkbar forskel - her tænker jeg på, bliver PC væsentlig hurtiger udover hurtig opstart ? ( synes faktisk ikke min PC er speciel hurtig i forhold til de spec. den har / har haft den formateret !)

Skal den gl. harrdisk ud - eller kan den beholdes og køre som ekstra harddisk ?

Nogen forslag til køb af størrelse og mærke ?

På forhånd tak

hilsen

ESDH
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. oktober 2012 - 19:06 #1
Hej.

  Well, ud med den gamle og i men en SSD, men skal du have noget størrelse på den, bliver det dyrt. Jeg bruger udelukkende SSD i mine både mine laptops og desktops, dog i desktoppen suppleret med en hybrid-disk. Jeg har taget valget på laptops at de ikke har brug for oceaner af plads til de ting, jeg har brug for når jeg er på farten.

De bedste hilsner
Avatar billede ESDH Nybegynder
02. oktober 2012 - 19:16 #2
Hej Krogh

Skal det forstås således, at PC generel bliver noget hurtiger i det daglige brug ?

og ved du om der er plads til, at den eksiterende harrdisk kan blive i ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. oktober 2012 - 19:22 #3
Hej igen.

  Jeg tvivler kraftigt på at der skulle være plads til to diske i den, dog er det et gæt. Men ja, den kommer til at føles en del anderledes - så meget, at det er svært at "finde sig i" en mekanisk disk. Du vil f.eks. opnå starttider på 1 sek. for at trække gang i Word/Excel/Ourlook.

/Carsten
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2012 - 13:07 #4
Ja PC'en bliver meget hurtigere. Alle load times hvor den henter/skriver data til disken bliver et sted mellem 5 og 10 gange hurtigere.

Den bedste SSD til prisen lige nu er nok en:
OCZ Agility 3 Series Solid State Disk 120 GB
Koster 639 KR.
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2012 - 13:09 #5
Det er en almindelig bærbar, der er ikke plads til to diske.
Du kan evt. købe sådan en boks her og putte din gamle harddisk i.
Så har du den som ekstra lager til din bærbar:
Sandberg USB 2.0 Hard Disk Box SATA 2.5
Avatar billede ESDH Nybegynder
03. oktober 2012 - 17:47 #6
Hej

tak for svarene

jeg må igang i weekenden :-)
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2012 - 17:51 #7
Øh så lidt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2012 - 18:47 #8
*LOL* Endnu en, der ikke hverken kan læse vejledningen til det her stads eller bekymrer sig om hvorfor det som regel funker ok.