Avatar billede dbg Juniormester
02. oktober 2012 - 11:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

genoprettelse af min computer

Hej.. Jeg har købt denne bærbar:

HP Pavilion dv6-3040eo Entertainment notebook pc
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64
Dato købt: juli 2010

Men den trænger til at blive geninstalleret da den er blevet rimlig langsom og der er for meget skidt på den..

har prøvet at lave en genoprettelse fra de oprindelige fabriksindstillinger men det kan jeg ikke få til at virke.. tror mullighvis jeg er kommet til at slette alle genoprettelses punkterne, da jeg var ved at ryde op på hardisken..

så mit spørgsmål er hvordan jeg nemmest og billigst kan genoprette eller installere windows forefra?

har tjekket på HP´s hjemmeside og der kan man købe et genoprettelses-kit men så skal jeg smide 300 kr. for det + forsendelse.. desuden er jeg i udlandet lige pt. så søger andre mulligheder..

ham jeg bor ved nu har en windows 7 kopi (ikke orginal).. hvis jeg installerer den og bruger min serial kode som står bag på computeren vil min windows så være lovlig/gyldig eller er det stadig bare en pirat-kopi?

men hvis der er andre mulligheder så kom med dem.. hvis man f.eks. kan finde gendannelsespunkterne igen eller et eller andet..

håber i kan hjælpe mig.. 1000 tak.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 11:47 #1
ved ikke om du kan bruge det her til noget men alligevel ok

http://www.ehow.com/how_6812843_enter-recovery-hp-pavilion-dv6000.html

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 18:02 #2
Som treatmenice også er inde på skal du ikke bruge systemgendannelsespunkterne for at gendanne til fabrikstilstand.
Du kan have et hav af skidt og møg i disse som ikke hjælper dig overhoved.
Prøv at se om guiden kan lede dig på vej.
Virker den ikke kan du prøveog se om der skulle være en genvej til recovery i det første skærmbillede du ser når pc startes.
Er der så følg vejledning på skærmen.
Er der noget du skal tage backup af skal det gøres før du går igang.
Avatar billede dbg Juniormester
02. oktober 2012 - 19:36 #4
Har prøvet at bruge "Recovery Manager" men kan ikke få det til at virke..

først åbner jeg "Recovery Manager" i startmenuen og vælger derefter "systemgendannelse" og computeren genstarter
Efter genstarter åbner "Recovery Manager" og så vælger jeg "System Recovery" og trykker "Next" og så spørger den om jeg vil "Back up your files first" og jeg vælger "No" og trykker "Next" men så kommer der en fejlmeddelelse:

Warning                            [X]
_______________________________________
Error: Recovery Manager cannot run from the hard drive.
Recovery manager must be run using recovery media to perform a Factory Reset.

[OK]

så trykker jeg "OK" og derefter kommer en anden fejlmeddelelse:

Warning                            [X]
_______________________________________
Insert recovery media.

kan denne fejl evt. skyldes at jeg her for nyligt har sendt computeren til reparation for at få skiftet hardisken da den var defekt og der muligvis ikke længere er de nødvendige genoprettelses filer?

i så fald kan jeg så kræve fra butikken eller producenten at de sender mig en genoprettelsedisk gratis?
Avatar billede dbg Juniormester
02. oktober 2012 - 19:39 #5
rasmus64745

hvad er det helt præcist du har linket til?
er det genoprettelsesidske eller pirat-kopier af windows eller hva er det?
kan du give mig nogle instruktioner til hvordan jeg skal gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 19:46 #6
Du kan sikkert ikke kræve at få tilsendt en recovery cd da det normalt er meningen at man selv som noget af det første skal lave dem.
Man får besked om det lige så snart Windows har installeret sig første gang. Desværre glemmes dette rigtig mange gange, og når så harddisken går ned fysisk skal man bruge recovery cd skiverne.
Du kan muligvis købe dem hos HP.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 19:48 #7
Et andet alternativ kunne være du låner en Windows cd (ikke recovery) fra en ven som har samme version som dig installeret.
Når der spørges efter produkt koden, så bruger du din egen kode som står under bunden på pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 19:50 #8
#5 Det kan måske være retail versioner, og så kan du sandsynligvis ikke bruge din egen kode der sikkert er en OEM version.
Avatar billede dbg Juniormester
02. oktober 2012 - 22:54 #9
hvis jeg låner en Windows CD af samme version (dog på engelsk) og IKKE orginal (pirat kopi), og jeg så skriver min egen serial-key/product-key som står under bunden på min pc, vil det så være 100% lovligt windows installeret på pcén? altså så jeg kan opdatere og downloade programmer fra microsoft´s hjemmeside, hvor de tjekker gyldigheden på ens windows version.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 07:30 #10
normalt kan du kun skifte sprog i ultimate version men der findes programmer der kan men gå galt det kan det også

den kopi du skal bruge skal være mage til i bit og sprog

her ligger et program der kan skifte sprog men men  lad være

se her som et eksempel

http://www.froggie.sk/7lp64rtm.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 07:50 #11
hvis den kopi du har er samme sprog og bit kan du installere den og bruge det nummer du har
længere er den ikke

på denne side kan du hente disse versioner
har faktisk selv hentet en da min (vundet hos microsoft)ikke har servicepack 1 på

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

det er også en mulighed men pas på når du henter sådan noget på div sider der lover dig alt muligt
hent kun fra steder der anbefales
der kan ligge rootkits indbygget i sådan en fætter og så skal man alt muligt bag efter så det bedste er at låne en kopi af en der har en
microsoft er ligeglad hvordan du lægger den ind bare den er lovlig
m.v.h
Avatar billede dbg Juniormester
03. oktober 2012 - 12:12 #12
Det link du gav mig er jo bare til service pack og ikke den fulde windows installation?

hvilke sider kan anbefales?
hvad er rootkits, og hvad mener du med at man skal gøre alt muligt bagefter?

"microsoft er ligeglad hvordan du lægger den ind bare den er lovlig"
det vil sige man gerne må installere den med en ulovlig kopi og så bare bruge sin egen serial-key?

jeg har faktisk en kopi derhjemme men ved ikk hvornår jeg kommer hjem.. ved du hvor man kan downloade den fulde cd med windows?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 13:50 #13
læs lige igen

Windows 7 with Service Pack 1 x64 download

Windows 7 with Service Pack 1 x86 download

ser du ikke det samme som mig

du henter den her

en roortkit er en vira eller noget skidt der ligger helt i bunden af windows - et sted hvor virus programmerne ikke finder dem

"det vil sige man gerne må installere den med en ulovlig kopi og så bare bruge sin egen serial-key"

hvis den virker kan du vel sagtens gøre det men vi må ikke vise dig herinde hvordan du gør
det står under vores regler herinde
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2012 - 13:52 #14
Avatar billede dbg Juniormester
17. oktober 2012 - 17:34 #15
har fået tilsendt en cd med genoprettelse gratis efter jeg skrev til HP.. en eller anden skriv et svar så jeg kan lukke dette emne
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 00:02 #16
her dur det ???
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 07:24 #17
ok