Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 11:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

WIFI FUNGERER IKKE

Compag bærbar har lige været hos ekspert der udskiftede netkort for den samme fejl som nu stadig er der !
Computer modtager signal fra router - og angiver det med udråd i gult ! beder jeg om forbindelse går computer i minidump !
(jeg anvender mobilt bredbånd på usb)
forbindelse til router med lan fungerer korrekt
min trådløse printer modtager routersignal og fungerer som sådan helt korrekt.

jeg har tændt for trådløs knap på compag - men under netværks er dette angivet med rødt kryds som ikke aktiveret !

hjælp en senior
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 12:20 #1
Hvad skrives der om driveren til netkortet i enhedshåndteringen?
Er det at driver ikke er installeret, eller ikke kører?
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. september 2012 - 12:34 #2
når du er inde og kan se det røde krys så prøv at klikke med højre musseknap, her skulle du få en m,ulighed for at aktivere kortet
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 13:38 #3
Stor tak

Atheros AR 5007 802.11b/g WIFI
driver version 10.0.0.67  14-06.2012
denne enhed fungerer korrekt ! siger systemet !

når jeg er på side med rødt kryds - er meldingen ikke tilsluttet og højreklikker jeg er meldingen aktiveret, så der er ikke nogen mulighed for igen at aktivere ?

det var selvfølgelig udråb i gul dot - ud for router som netværket på computer godt kan se findes !
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 13:43 #4
Måske et dumt spørgsmål men:
Du har ikke kommet til at deaktiveret den ved tastaturet?
Du kan i din manual til pc se hvor man deaktiverer/aktiverer den på tastaturet.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 13:52 #5
Det underlige er sammenhængen med at tastaturet er det tændt med blåt signal på knap - og skærmen melder os ved opstart at W lan er aktiveret - dette er i modsætning til oplysningen om rødt kryds på netkortet i siden administrere netkort !
Avatar billede pretttyfly Praktikant
30. september 2012 - 14:11 #6
jeg har oplevet noget lignende med en hp for nyligt, løsningen var at finde en ældre driver til det atheros kort, mener deet var en driver til et 5006 eller 5005 der løste det :)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2012 - 14:37 #7
system er Windows 7 home

der meldes

PCI bus 7 enhed 0 funktion 0

!!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2012 - 16:14 #8
Umiddelbart ser det ud til at driver er installeret, men at Windows ikke har registreret kortet rigtigt.
Jeg havde prøvet at slette kortet i enhedshåndteringen, og bagefter forsøgt at tilføje det igen manuelt og "pege" på den driver der skulle bruges til det.
I Xp jeg sidder ved kan man tilføje hardware manuelt fra kontrolpanelet.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
02. oktober 2012 - 11:56 #9
gør nu bare som jeg har skrevet tidligere, det kort du har fungerer af en eller anden grund ikke med den nye driver i visse maskiner med Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 16:47 #10
Hej tak for indput, jeg har kørt en robot driver gennemgang der opdaterede computerens drivere - det kostede lidt men det virkede
tak
mvh
ewn
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2012 - 17:45 #11
velbekomme.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 10:02 #12
problemet løst tråden lukket !