Avatar billede Integra Nybegynder
28. september 2012 - 08:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar til min far

Hejsa alle sammen

Min far har bedt mig hjælp ham med at finde en ny bærbar, da hans viden omkring dette emne, om muligt, er mindre end mit. Jeg har derfor læst alle mulige guides til køb af bærbare, samt læst diverse forums igennem, da dette emne, som I nok ved, går igen utrolig mange gange :)

Jeg må dog nok erkende, at selveomm jeg føler mig en del bedre klædt på, har jeg svært ved at finde det jeg søger.

Computeren skal udelukkende bruges til at serfe rundt på Internettet på, opbevarer og se feriebilleder og en smule hjerterfri, hvorfor jeg kan forstå at det ikke kan betale sig at købe en med et graffikkort.

Herudover har han et stort ønske om at den starter forholdvis hurtigt op. Diverse guides har ladet mig fortælle, at jeg derfor skal kigge efter en bærbar med en SSD harddisk (??)

Af skærmstørrelse ønsker han minimum en 15", men gerne en 17", med mindre dette skyder prisen alt for meget i vejret.

Computeren skal stå på et bord og flyttes minimalt, hvorfor vægt er underordnet. Dog har han et ønske om at den har et lækkert tastatur, da hans nuværende acer bærbar har et ringe et af slagsen.

Han har som sådam ikke noget budget, men tror han vil føle, at en computer til fx. 8.000 - 10.000 vil være at skyde over mål til hans forbrug.

Håber I kan hjælpe mig med at finde en bærbar til ham

På forhånd tak

mvh
Maria
Avatar billede nixfix Nybegynder
28. september 2012 - 08:22 #1
Jeg vil foreslå et i kigger på en pc fra DUKA.
Klik ind på www.dukapc.dk
M.h.t. SSD disk ctr. alm. HDD, vil jeg mene at det er uden betydning for din far.
DUKA pc' er lavet til dem som har meget lidt eller ingen kendskab til pc'er og deres funktion.
m.v.h.
nixfix
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 08:30 #2
dukapc er så linux - det ville jeg droppe.
Asus har en lille (Intel i3) model på 15" til lige under 4000kr http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-x54hr-sx138v-id-6822709.aspx
Avatar billede nixfix Nybegynder
28. september 2012 - 09:02 #3
Nej Claes DUKA PC er en Windowsbaseret, hvilket du også vil kunne se når du læser på deres hjemmeside. Yderligere kan du ved at pege på skærmen kalde de mest anvendte funktioner frem. d.v.s. du skal ikke nødvendigvis anvende tastatur for at komme på internettet
m.v.h.
nixfix
Avatar billede Integra Nybegynder
28. september 2012 - 09:15 #4
Hejsa begge to

Jeg takker for jeres svar.

De DUKA bærbarer ligner en bærbar til ældre mennesker. Bør måske nævne at min far er 62 og har haft en normal bærbar i 6 år, som dog nu efterhånden tager 5-10 min fra den startes til den reelt kan bruges, samtidig med at den går ud så snart strømstikket fjernes.

Jeg tror muligvis jeg vil ramme et ømt punkt, hvis jeg foreslår ham en bærbar, som er designet til ældre mennesker :)

mvh
Maria
Avatar billede nixfix Nybegynder
28. september 2012 - 10:08 #5
Hej Maria
Det er til dels rigtigt, at DUKA pc'en "beregnet til ældre". Men fordelen ved grejet er, at du får en færdigpakket pc, med al software installeret. = du er fri for selv at skulle sidde og bøvle med drivere o.l. - m.a.o. maskinen bliver leveret klappet og klar til at anvende.
Yderligere er touch screen funktionen til at koble fra.
Mit sidste argument er, at man efter behov selv kan vælge et "serviceabonnement", som inkluderer opdateringer og vedligehold af software. Yderligere har de en velfungerende hotline funktion, som hjælper hvis og når der opstår problemer.
Jeg synes personligt, at det er rart at vide at der står en velfungerende servicefunktion bag produktet.
Jeg vil lige nævne, at jeg ingen relationer har til DUKA ud over, at jeg har set udstyret i anvendelse og det er ud fra dette kendskab jeg kommer med min anbefaling.
m.v.h.
nixfix
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 10:43 #6
der er ikke touch-screen på den bærbare.
Det internet, de leverer med i abonnement er for langsomt til skype og andet, der sender video.
Avatar billede nixfix Nybegynder
28. september 2012 - 22:15 #7
Claes
Det er forkert! - Duka pc er netop med touch screen.  Check deres hjemmeside
Og det er også forkert at deres abonnement er for langsomt! det bestemmer du som bruger selv! - Du behøver ikke vælge deres løsning med trådløs
m.v.h.
nixfix
Avatar billede namsdu Nybegynder
29. september 2012 - 11:01 #8
Måske www.letnet.com var noget for din far. Såvidt jeg kan se så kan man prøve det gratis i 30 dage.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2012 - 11:23 #9
#7 "Bærbar dukaPC
Den har indbygget kamera, mikrofon og numerisk tastatur. Den bærbare model er nem at pakke væk og have med sig, er utrolig støjsvag og har en god batterilevetid. Den har alle de samme funktioner, som vores stationære model, men ikke en berøringsfølsom skærm."