Avatar billede Armaz Nybegynder
27. september 2012 - 08:17 Der er 16 kommentarer

Hjælp!

Hej derude!

Jeg har fået installeret Windows XP på mil computer.. Og vil gerne have Windows 7 tilbage.. Har ingen CD til det da det ligger på computeren.. Men når jeg starter den op ved jeg at jeg skal trykke f11 men det gider den ikke..
Håber nogle kan hjælpe?!:-)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. september 2012 - 08:44 #1
så har du et problem, for da du valgte at installere xp på din maskine kan jeg så regne ud at du har slettet din recovery partition, og det har du jo så ifølge dit eget udsagn gjort uden at brænde backup dvdér, så du skal ud på låne markedet hos venner eller familie og se om du ikke kan låne en win 7 dvd der.
Avatar billede magic-mouse Novice
27. september 2012 - 08:48 #2
De fleste større mærker Acer, HP, Sony, Samsung osv. har ofte en service hvor du kan bestille Installations DVD'er for en 2-300 kr, ellers spørg forhandleren
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 08:57 #3
hasr du i det hele taget dit win 7 nummer nogen steder stående ellers skal du ud i en købe win 7 ??????
har du det skrevet ned - det står ofte i bunden eller bag på pc
SKRIV DET NED hvis du er så heldig

har du det
lån en eksakt kopi at win 7 og læg den ind med det nummer ????????????

kender ikke siden men det er måske muligheden

http://techpp.com/2009/11/11/download-windows-7-iso-official-direct-download-links/
m.v.h
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. september 2012 - 09:18 #4
Det er ikke sikkert at partionen med recovery er slettet da han lagde Win XP ind, så måske du er heldig at du kan kickstarte den derfra.

Ellers så skal du nok gøre som magic-mouse siger, kontake producenten og få tilsendt et sæt skiver. Gjorde det selv til min HP da den havde problemer efter den primære HD stod af, og tror det var ca. 300 kr. jeg gav for det, eller finde nogen som måske vil lave en kopi af deres skiver til dig, men de er skræddersyet til de forskellige modeller de har.

Måske kan du være heldig at finde dem på nettet, men ved at bestille dem så har du det originalt og til en anden gang det evt. går galt.

Men hvorfor dog også installere Windows XP når du kører med Windows 7 ? Giver ikke helt nogen mening :)

Håber du finder ud af noget.
Avatar billede magic-mouse Novice
27. september 2012 - 09:34 #5
@treatmenice siden du linker til ser ikke troværdig ud... ville være forsigtig med spyware og virus.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. september 2012 - 10:00 #6
korrekt, alt hvad der har med softpedia at gøre skal man holde sig fra..
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 10:34 #7
så find en han kan bruge i stedet for

den her kan han bruge - det ved jeg

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

m.v.h
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. september 2012 - 10:36 #8
ja det kan jeg skrive under på han kan, for det link har du fået af mig ;)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 10:51 #9
link er ikke noget man får men finder
spøg til side
jeg forstå bare ikke hvorfor du ikke lagde den ind når du lige havde den ved hånden
Avatar billede pretttyfly Praktikant
27. september 2012 - 10:55 #10
fik et opkald midt i det hele og kom fra det igen :)I
Avatar billede Armaz Nybegynder
27. september 2012 - 16:11 #11
Men hvordan kan jeg "kickstarte" den, eller hvad du mener med det? :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 16:39 #12
"11 hvem svarer du
Avatar billede Armaz Nybegynder
27. september 2012 - 22:41 #13
Tak for linket..

Den vil bare ikke rigtig komme videre, jeg henter det også siger den  bare at den ikke kan åbne filen.. Og med Winrar siger den filen er beskadiget..
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 06:58 #14
hvad er det du vil åbne med winrar

windows er en iso fil man højre klikker på og brænder på cd eller dvd
man kan også bruge programmer alla ultraiso

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

skriv meget nøje fordi det er svært at gætte havd du gør

m.v.h
Avatar billede Armaz Nybegynder
28. september 2012 - 08:07 #15
Okay. Så jeg skal hente det program der. Også brænde den ned, også bare køre den igennem som en normal Windows CD? :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 08:54 #16
ja en bootbar cd/dvd - jeg bruger altid RW skiver - genskriv bare
så koster det ikke så meget

men har du windows nummer til at installere på ?????????????
det har du ikke svaret på endnu