Avatar billede Anders F Praktikant
26. september 2012 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan installerer jeg .NET 1.0, 3.5, 4.0 og/eller 4.5 på min pc?

Hej.

Jeg har lige reinstalleret Win XP på min pc.

Jeg skal blandt andet bruge .NET 4.0 til at installere et af mine programmer med, men også andre versioner af .NET efterspørges af andre programmer. Lige nu har jeg ikke installeret nogen version af .NET.

Kan jeg nøjes med at installere .NET 4.5 (det er vist den nyeste) fra Microsofts hjemmeside, og så får jeg dem alle på en gang, eller skal jeg både installere .NET 1.0, 3.5, 4.0 og 4.5?

Er rækkefølgen, man installerer dem i, så ligegyldig?

Mvh Anders
Avatar billede jokkejensen Novice
26. september 2012 - 23:43 #2
windows update er også fremragende.

/J
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2012 - 01:04 #3
Behoever du virkelig 1.0? Det er jeg noget skeptisk overfor.

Hvis du installerer 3.5 og 4.5 saaboer de hente 2.0, 3.0 og 4.0 som led i installationen.
Avatar billede Anders F Praktikant
24. oktober 2012 - 20:59 #4
michaelsorensen gav det rigtige svar, så han får points. Jeg har stort set gjort det, som står angivet i hans link:

"So if you want to have a complete .NET framework set in your computer, you would need to install following four .NET framework versions:

.NET Framework 1.0 SP3
.NET Framework 1.1 SP1
.NET Framework 3.5 SP1
.NET Framework 4.5"

Jeg tror dog også, at der er noget med rækkefølgen. Jeg har ladet mig fortælle, at man skal starte med 1.0 osv.

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2012 - 21:18 #5
du behoever naeppe 1.0 og 1.1

2.0 koerer 1.x programmer
Avatar billede Anders F Praktikant
24. oktober 2012 - 22:37 #6
Thanx arne_v - Jeg skal huske det.

Mvh Anders