Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 10:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

windows forskellen premium og pro

hvad er forskellen på premium og pro, hvis man  er almindelig bruger?
og hvad ville du selv vælge hvis du kunne få pro installeret ved købet til en rimelig penge
og ellers var almindelig bruger
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 11:09 #1
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 11:10 #2
slå den over sammenlign fuktioner

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

m.v.h
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 11:31 #3
det ser spændende ud - for mig, med pro og xp mode

jeg står for at skulle anskaffe program der kun kan køre på win 32 bit, hvorfor jeg havde tænkt mig både en 32 og en 64 bit version af windows

men hvis jeg anskaffer en pc med win 7 64 bit pro
vil jeg så med et enkelt klik kunne skifte mellem win 7 64 bit
--og så eksempelvis xp mode
-og det i en 32 bit version??
når jeg eksempelvis skal bruge taleprogram til eksempelvis word??
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 11:37 #4
og hvad med hastigheden når det gælder xp mode -i 32 bit
sammenlignet med win7 i 32  bit

og
hvad er egentlig forskellen på win 7 64 bit  og win 7 32 bit
-når det  gælder hastighed,  sikkerhed og så fremdeles
men det kræver jo næsten at jeg opretter en ny tråd?
af hensyn til  pointgivning
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 11:39 #5
Jeg har prøvet win7 pro og Virtual XP. Det fungerede faktisk rigtigt godt. Det ligger simpelhen som et program man åbner og lukker, eller lægger parat i nederste menu bjælke.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 11:43 #6
Hastigheden er ok, og i XP slår man selvfølgelig internettet fra, så er der slet ikke noget sikkerheds problem.
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 13:54 #7
to afklarende spørgsmål

vil man så kunne vælge en 32  bit xp selvom win7 er installeret

du skriver  at at  man selvfølgelig  slår nettet fra når man bruger xp
--kan!! man have et separat! sikkerhedsprogram for xp

jeg havde egentlig tænkt mig også at bruge xp i forbindelse med outook
ellers må jeg eventuelt til at bruge vedhæftede filer fra word i stedet for mail
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 15:09 #8
Ja så vidt jeg ved, men når du installerer Windows XP, vil den fjerne Windows 7  Bootmgr  og anvende sin egen i stedet. Så efter install. af XP, skal windows7 boot repareres ved hjælp af DVDén. Jeg har ikke selv prøvet det og kan derfor heller ikke oplyse om mere.

Man kan da godt bruge XP på nettet, men så skal man jo installere hele sikkerhedsapparatet der også,og vedligeholde det med opdateringer og det finder jeg noget besværlig.

Jeg bruger ikke Outlook, men den eller noget tilsvarende kan vel køres fra windows 7 ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2012 - 15:49 #9
XP Mode er Win XP i 32 bit

XP er en integreret instans af Windows Virtual PC, saa den installeres paa en virtuel disk i en Windows 7 fil -  C:\Users\zzzz\AppData\Local\Microsoft\Windows Virtual PC\Virtual Machines\Windows XP Mode.vhd
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 16:01 #10
Jeg forstod spørgsmålet:"vil man så kunne vælge en 32  bit xp selvom win7 er installeret" som muligheden for at installere XP på sin egen partition, efter win7, derfor problemet med bootmgr.
Det er selvfølgelig ikke et problem hvis XP installeres som Virtual.
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 21:58 #11
Kan i ikke lige alle tre skrive et "svar" -så jeg kan give point
alle svarene  har været nyttige
--bortset fra det med bootmgr -der forvirrer mig

er der en af jer, eksempelvis arne_v, der ved om det kræver ekstra/ separate sikkerhedsprogrammer
at køre xp mode
eller fungerer det som et helt almindeligt  program
på en en win 7 pro version

jeg tænker dels på virus, spyvare og alle andre sikkerhedsprogrammer som jeg i dag har installeret på mit nuværende xp

eller skal  jeg  oprette en separat tråd desangående -også af hensyn til pointgivning

---jeg kan givetvis ikke finde ud af at installerer xp virituelt
jeg gætter at alle vejledninger er på engelsk
og så er jeg i hvert fald helt stået af
-sikkert også alligevel
--det må jeg  lige  kigge på en dag

måske! kan jeg få firmaet til at  installerer xp virituelt /
xp mode, hvis jeg alligevel skal have sat ekstra ram i
og  have opgraderet  en ny pc til  win 7 pro
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 22:09 #12
Hvis du kører virtuel XP og den er på nettet, er der brug for Antivirus og antispyware. Er XP nettet ikke sat til, kører XP bare som et program.
Jo jeg tror godt du kan finde ud af Virtuel XP, og du kan jo bare spørge her på Eksperten.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/install-and-use-windows-xp-mode-in-windows-7
Du behøver ikke at oprette seperat tråd.
Jeg samler forøvrigt ikke på point.
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2012 - 22:56 #13
kunne man for  øvrigt også køre windows 7  32 bit virituelt.

Det pågældende program jeg har i tankerne kan godt køre på win 7 i 32 bit versionen

det så ud til xp virituelt er gratis, mon det også gælder  win 7 32 bit når man har installeret 64 bit versionen
--nåh det må vel stå på microsofts hjemmeside et eller andet sted

det ville selvsagt  være mere praktisk med en virituel version
i stedet for to partioner - hvor man jo ikke på forhånd ved hvilken der kommer til at bruge hvor  meget
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2012 - 23:22 #14
Win7 virtuel, jo det kan man godt, men det er ikke så nemt som XP virtuel. Ja Det program er gratis, men for at køre win7 Virtuel, skal du købe programmet. Du kan heller ikke bruge Microsoft Virtuel, men noget som hedder VirtualBox. Jeg tror ikke den løsning er noget for dig. http://www.makeuseof.com/tag/installing-windows-7-on-a-virtual-machine/
Forøvrigt hvis du har lidt problemer med engelsk, så prøv Google Chrome, den kan oversætte det meste, selv om oversættelserne kan være lidt sjove.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2012 - 02:52 #15
XP Mode er som sagt en Windows Virtual PC med Windows XP.

Windows Virtual PC understoetter ogsaa Windows 7 (Professional, Ultimate og Enterprise) som guest OS. Men inkluderer naturligvis ikke en licens for disse.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2012 - 07:27 #16
ok
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2012 - 12:22 #17
#15 Men det forudsætter jo så, at man har en window7 64bit for at få en Virtual Windows7 32bit, med Microsoft virtual. Det er da en dyr fornøjelse.
Så Windows7 med den gratis Virtual XP må være det rigtige.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2012 - 03:01 #18
Jeg har nu prøvet at installere WirtualBox med Windows 7, på en XP installation. Selve installationen og opdadering gik godt.
MEN det viste sig, at win7 ikke kan se de andre partitioner, og at installere fra en USB stick tager ekstrem lang tid - mildt sagt.
Desuden er den ikke, som virtual XP på win7, en del af OS. Den booter normalt op, og det tager lang tid. Den kombination er slet ikke anvendelig i praksis.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 11:44 #19
Dropper overvågning af spørgsmålet.