Avatar billede KHHP Juniormester
15. september 2012 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Loginscript er gået død

Hej
Jeg har fået bygget størstedelen af min side om, fra at bruge MySQL-API til at bruge MySQLi-API i stedet, dog er der stadig et par ting der mangler, og en af dem er mit loginscript.
Jeg har fulgt denne guide: http://www.eksperten.dk/guide/1480
samt søgt lidt på nettet og har prøvet lidt forskelligt, men lige meget hvad, så gav det samme resultat.
Har lagt mit script her: http://pastebin.com/PrkmCkeG
Hvad er det lige der går galt? Synes at jeg har gjort alt rigtigt, men alligevel for jeg besked om at jeg ikke blev fundet i systemet. Et lille problemer dog at den giver mig blank side, og jeg først får fejlen, når jeg manuelt indlæser index.php.
Har forsøgt at bygge scriptet op igen, helt fra bunden, og kun udføre min query, samt gemme resultatet i variabler og bede den udskrive brugernavnet, men igen dør den ud at give mig noget resultat. Den giver heller ikke nogen $mysqli->error.
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2012 - 23:17 #1
<ole>

Der skal være et resultat tilgængeligt i hukommelsen, før du kan bruge $stmt->num_rows. Prøv at skrive:

$stmt->store_result();
if ($stmt->num_rows > 0) {
    $stmt->fetch();

/mvh
</bole>
Avatar billede KHHP Juniormester
16. september 2012 - 07:37 #2
Ja, nu virker det.
Og du samler vel som sædvanligt ikke på point, hvis jeg husker korrekt?
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2012 - 14:33 #3
Du husker fint - ellers tak  *o)
Avatar billede KHHP Juniormester
16. september 2012 - 17:56 #4
Ok. Så lukker jeg bare selv. Tak for hjælpen.