Avatar billede kischi Novice
31. august 2012 - 00:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connecte til database

Hej jeg forsøge at connecte til min database, men det lader ikke til at virke.

Jeg får denne fejlmeddelelse:

[code]
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'surftowndk' (1) in /home/www/wearecrunch.dk/gammelsjuf/ajax/register-process.php on line 60
[/code]

Og på linje 60 har jeg den her kode:

[code lang="SQL"]
$db_conn=mysql_connect($mydb19.surftown.dk, $adamkis_adam, $mypass);
[/code]

I kan se mine fejlmeddelelser hvis i går ind på: http://wearecrunch.dk/gammelsjuf/
Og så klikker på register, og udfyld felter og så klikke register i bunden af siden.

Jeg håber der er en der kan hjælpe.
Tak for det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2012 - 01:06 #1
gaet:

$db_conn=mysql_connect('mydb19.surftown.dk', 'adamkis_adam', $mypass);
Avatar billede kischi Novice
31. august 2012 - 08:26 #2
Tak, nu kom den da ihvertfald lidt videre, men der er stadig fejl p[ samme linje :(

Når man klikker registrer så først kommer der et lille ikon oppe i venstre hjørne som om det er et billede som ikke kan blive vist eller sådan noget, og så lidt efter et stykke til kommer bla. a denne fejl:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 110 in /home/www/wearecrunch.dk/gammelsjuf/ajax/register-process.php on line 60

Håber du kan hjælpe

nu ser den linje sådan her ud:

$db_conn=mysql_connect('mydb19.surftown.dk', 'adamkis_adam', $mypass);
Avatar billede kischi Novice
31. august 2012 - 08:42 #3
Nu kommer der ikke noget ikon frem i højre hjørne, det var bare noget med min fonfig fil. men den kommer stadig med samme fejl :(
Avatar billede kischi Novice
31. august 2012 - 13:35 #4
Jeg fik det til at virke :)
Det var fordi den var på et webhotel som ikke var tilknyttet til den phpmyadmin, så jeg lagde den over på det rigtige webhotel og så virker det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2012 - 21:50 #5
godt det kom til at virke
Avatar billede kischi Novice
02. oktober 2012 - 17:58 #6
svar