Avatar billede Martin111 Nybegynder
24. august 2012 - 14:59 Der er 4 kommentarer

Trådløse problemer med Telenor

Hej alle,

Jeg har en ASUS bærbar med Windows 7 som jeg bruger til mine daglige gøremål.

I længere tid har jeg haft problemer med at gå på vores trådløse internet fra Telenor. Der har enten været ingen forbindelse, eller skiftevis mellem ingen forbindelse til 1-2 streger forbindelse.

I følge Telenors kundeservice er der intet at gøre. Den bedste driversoftware til enheden er allerede installeret, og alle deres forslag gav ingen løsninger på problemet.

Kan det være rigtigt? Er der overhovedet ikke noget at gøre?

Vi har to andre computere i lejligheden hvor der ikke opleves problemer af nogen art med det trådløse netværk.

Jeg vil sætte pris på jeres hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. august 2012 - 15:13 #1
Der kan være mange løsninger, men vi ved jo ikke hvad der er afprøvet:

1. Vælg en fast kanal på den trådløse router
2. Køb en ny trådløs router
3. Brug et andet netværkskort til din ASUS (personligt tror jeg mest på denne løsning)
OSV OSV
Avatar billede Martin111 Nybegynder
24. august 2012 - 15:21 #2
Tak for feedbacken. Hermed spørgsmål til dine valgmuligheder:

1. Hvordan vælger jeg en fast kanal på den trådløse router?

2. Hvis alle andre computere i hustanden fungerer med routeren er det vel ikke løsningen at købe en ny?

3. Hvor finder jeg et andet netværkskort? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2012 - 15:31 #3
via programmet på http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_view.html kan du se, hvilke kanaler du og andre i nabolaget bruger. Optimalt er der minimum 2 numre fra dit til de kraftigste af naboernes.
Så skal du logge ind på router, og under wlan-indstillinger retter du kanal (lovlige numre er fra 1 til 13).

til en bærbar vil du ikke have en stor dongle, så http://www.pricerunner.dk/pl/117-2645015/Netvaerkskort/Trendnet-TEW-648UBM-Sammenlign-Priser kan sidde i altid. Og den kører .n som er den pt hurtigste.
Avatar billede Martin111 Nybegynder
25. august 2012 - 22:47 #4
tak for inputtet. Jeg tror at jeres hjælp leder mig på rette spor. tak