Avatar billede tra-la Nybegynder
09. august 2001 - 14:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Access til stand-alone NT via modem

Hejsa

Jeg har brug for at kunne fjernbetjene en NT4.0 workstation fra en anden PC\'er via modem.
NT4.0 maskinen kører i døgndrift, og fjernsyringen skal bruges til overvågning/vedligeholdelse.

Jeg har prøvet at installeret RAS servicen, med modem og TCP/IP protokol.
Problemet er, at jeg så får en fejlmeddelelse ved opstart (Serveren kan ikke starte op, fejlkode 5728).

Ved tilføjelse af RAS-servicen, indtaster jeg en IP-range som kan tildeles den kaldende computer.
Men hvor indtaster jeg IP-adressen på NT4.0 computeren ??
Det kan ikke gøres under TCP/IP protokollen, da der jo ikke er noget netkort.

Er der ikke nogen der har haft samme udfordring og evt. kan guide/henvise til noget materiale ??

På forhånd tak

tra-la
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. august 2001 - 14:07 #1
Har du installeret SP efter installation af RAS?
Avatar billede tra-la Nybegynder
09. august 2001 - 14:07 #2
Tilføjelser :
Ups fjernsyring = fjernstyring (fjensyringen er vist p.t. på Skanderborgfestivallen)

Til sharing af desktop anvender jeg Netmeeting 3.01
Avatar billede tra-la Nybegynder
09. august 2001 - 14:08 #3
Naturligvis !!!!
Men tak for buddet, og den hurtige reaktion
Avatar billede dr.m Nybegynder
09. august 2001 - 14:08 #4
see this: http://support.microsoft.com/Support/ServiceWare/NTServer/nts40/76EX5MVSR.ASP

also remember that if you didn\'t have RAS services to begin with, and you just added RAS, you need to reapply the latest service pack

M
Avatar billede tlaursen Nybegynder
09. august 2001 - 14:09 #5
Har bare selv siddet engang med en RAS der ikke virkede af sammegrund ;-)
Avatar billede dr.m Nybegynder
09. august 2001 - 14:12 #6
a nice \"work around\" is to install PC-anywhere on the server. then everything you do you do on the server and you only get the picture changes transferred through the modem connection.

when using Pc-anywhere with NTLM it is good and secure.
Avatar billede tra-la Nybegynder
09. august 2001 - 14:14 #7
hejsa dr.m
Checker lige linket og vender tilbage ;-)
Avatar billede tra-la Nybegynder
09. august 2001 - 16:10 #8
Hejsa dr.m

Vel vel vel vel
Jeg har nu studeret linket, der gav meget information. Dog ikke den/de ønskede oplysninger : Hvordan tilknytter man en IP adresse til en netværk over modem forbindelse.

Jeg tror selv jeg er ved at finde ud af noget, men kunne jeg få lidt hjælp skader det jo ikke :-)

Det jeg kigger på, er tildeling af IP-adresse via msloop back.

Hvis du kan komme med et klart svar/link er pointene dine !!!
Avatar billede tra-la Nybegynder
13. august 2001 - 14:58 #9
Hej dr.m

Ganske vist var dit svar ikke den direkte løsning på problemet. Men jeg er i julegavehumør, så værs\'go, pointene er dine.
Løsning :
Efter konfiguration af RAS, gå ind i netværk -> netværkskort.
klik på tilføj.
tilføj MSloopback
Konfigurer det som alm netværkskort.

Så virker det !!!
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 15:06 #10
Thanks for the solution and thanks for the points :)