Avatar billede hlnviv Juniormester
22. august 2012 - 13:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filter efter markering i access 2010

Hej Eksperter jeg er gået fra Access 2002 til 2010, i 2002 udgaven kunne jeg marker flere felter også trykke på lynet i filter og alle de poster jeg havde markeret stod tilbage access havde automatisk brugt 10or11or12or13or14 og på den måde valgt alle poster fra, i 2010 udgaven skal man vælge f.eks. er lig med eller er ikke lig med, jeg kan ikke får den til bare at filter det jeg har markert, håber der er nogne der kan hjælpe.
Avatar billede fdata Forsker
22. august 2012 - 18:35 #1
Prøv at klikke på den lille trekant til højre for feltets navn. Har kan du til/fravælge dine værdier.
Avatar billede hlnviv Juniormester
23. august 2012 - 08:08 #2
Ja det er jeg med på, men hvis nu jeg kun vil have dem jeg har markert fravalgt det kan man ikke der, men jeg kan vælge "Filtrer efter formular" og skrive between 100 and 110, så fravælger den de 11 poster den skal, men i den gamle gjorde den det også når jeg markert dem med musen og trykkede på filtrer efter markering. Hvilket er meget hurtiger og nemmer i den sammenhæng jeg skal bruge det.
Avatar billede hlnviv Juniormester
23. august 2012 - 08:24 #3
Det der sker nu når jeg marker flere felter og trykker på filtrer efter markering er at det kun er den første post der bliver fravalgt. Kan ikke forstå hvis denne funktion er blevet fjernet fra den nyere udgave
Avatar billede hlnviv Juniormester
23. august 2012 - 09:57 #4
Mit problem er nok at mit felt er et tekst felt fordi mine tal skal se sådan her ud 01-100,01-101 osv vidrer og kan af den grund ikke være et tal felt. Og funktionen "mellem" findes kun i et tal felt og ikke i et tekst felt, hvilket er skør efter min mening.
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2012 - 11:52 #5
Det er jo nok fordi Between kan give lidt forvirring sammen med tekster. Forestil dig, at du har tallene mellem 1 og 100. Hvis du nu vælger "Between 2 and 4" får du 2, 20, 21...29, 3, 30, 31...39, 4. Det kan - afhængig af situationen - både være korrekt og forkert.
Avatar billede hlnviv Juniormester
23. august 2012 - 20:01 #6
I mit tilfælde er det korrekt eller det vil sige når nu der - i mit tal felt som derfor er et tekst felt 01- betyder år og 001 betyder nummer(et plade nummer) så de er fra 01-001 til 01-800 op til 02-001 osv. til det vi er kommet til i år som så hedder 12-001 til 12-605 tror jeg vi er kommet til. og det virker fint med "Between" f.eks between 12-031 and 12-040 så vælger den 12-031,12-032,12-033 osv. op til 12-040. det der under mig er bare at i 2000 udgaven kunne man maker alle nummer i felterne med musen og trykke på knappen (med lynet)filtrer efter markering og de sammen mummer blev valgt. Her brugte Access godt nok 12-031 or 12-032 or 12-033 ovs op til 12-040, når man kiggede bagved. Men det virkede rigtig godt i mit tilfælde
Avatar billede fdata Forsker
23. august 2012 - 23:02 #7
Tjah. Vi må jo nok lære at leve med at Microsoft uden varsel vælger at ændre på funktionerne. Det er jo ikke første gang - og helt sikkert heller ikke sidste.
Avatar billede hlnviv Juniormester
24. august 2012 - 07:18 #8
Ja øv vi må prøve at leve med en ny løsning