Avatar billede larsgrau Forsker
22. august 2012 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun dem som ikke er ens

Hej

Jeg har 2 foresprøgelser, den eneste alle den anden hedder alleny, nu vil jeg gerne have lavet en foresprøgelse som viser de som ikke er i alleny.

Jeg har 2 koloner som har de samme data kol1 og kol2 i begge foresprøgelser., hvor gør jeg det nu, så nu vil jeg gerne have vist de data som ikke er i alleny, kan det lade sig gøre ?

/lhg
Avatar billede terry Ekspert
22. august 2012 - 17:57 #1
if I understand you correctly you want to see a list of records from alle which dont exist in alleny

SELECT alle.*
FROM alle LEFT JOIN alleny ON (alle.kol2 = alleny.kol2) AND (alle.kol1 = alleny.kol1)
WHERE (((alleny.kol1) Is Null) AND ((alleny.kol2) Is Null));
Avatar billede larsgrau Forsker
23. august 2012 - 07:58 #2
Den virker også, men jeg brugte isted excel til det. Men din SQL virker også
Avatar billede terry Ekspert
23. august 2012 - 18:46 #3
Thanks Lars

Why use Excel if the SQL works?
Avatar billede larsgrau Forsker
24. august 2012 - 16:52 #4
Det gør jeg heller ikke nu, men det var inden jeg læste dit svar.