Avatar billede per2edb Praktikant
19. august 2012 - 14:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DoCmd.SendObject med Template

Jeg ønsker at sende en HTML fil via outlook direkte fra Access
Jeg har læst der er flere begrænsninger i DoCmd.SendObject , men inden jeg opgiver vil jeg spørge om:

Kan DoCmd.SendObject sættes til at sende en HTML fil fra disken.
Jeg har prøvet nedenfor men det virker ikke. Teksten er blank.
Har jeg en fejl eller kan det ikke lade sig gøre?
Ellers:
FMS har et dyrt program der kan, jeg helst vil undgå!
Har i et forslag til et billigt program eller har i koderne så jeg selv kan lave det?

Dim stDocName As String, To_Adress  As String, Subject As String, MessageText As String, TemplateFile As String

    stDocName = "Empty_Report"
    To_Adress = "xx@yy.dk"
    Subject = "Test"
    TemplateFile = "C:\Users\....\xxx.html"

    DoCmd.SendObject acSendNoObject, stDocName, acFormatHTML, To_Adress, , , Subject, , True, TemplateFile
Avatar billede terry Ekspert
19. august 2012 - 15:45 #1
Try using Outlook automation

Function SendMail()
Dim objOl As New Outlook.Application
Dim objPost As MailItem
Dim vedhæftet As Attachments

    Set objPost = objOl.CreateItem(olMailItem)

    Set vedhæftet = objPost.Attachments
    vedhæftet.Add "C:\test.html"

    With objPost
        .Subject = "Subject goes here"
        .To = "eksperten@santhell.dk"
        .Body = "Hej Med dig!"
        .Body = "Hej med Dig" & .Body 'Just in case we are using an autosignature

        '.Send
        '.Save
        .Display

    End With

    Set objPost = Nothing
    Set vedhæftet = Nothing

Exit Function

errhandler:

    MsgBox "ERROR: " & Err.Number & " - " & Err.Description

End Function
Avatar billede terry Ekspert
19. august 2012 - 15:45 #2
You need a reference to Outlook and commenty out this line

.Body = "Hej med Dig" & .Body 'Just in case we are using an autosignature
Avatar billede per2edb Praktikant
20. august 2012 - 09:59 #3
Tak for svaret
Jeg skal have mere end 250 ord som HTML kode(Der er grafik i teksten) lagt i Body på outlook.
Jeg kan ikke bruge en vedhæftet fil.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2012 - 11:17 #4
why cant you attach a document containing the HTML?

Try copying the HTML code directly into an Outloo mail, if you can then I would think that you can do it through code. I havent tried so no guaranty :o)
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2012 - 12:29 #5
I found a little example for formatting HTML, give me your eamil and I'll send it to you.
Avatar billede per2edb Praktikant
20. august 2012 - 12:36 #6
Tak det vil jeg være glad for:
mail2you@c.dk