Avatar billede stefstorm Nybegynder
05. august 2012 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows på mac

Hej eksperter.. :)

jeg leder efter en løsning til at køre windows på min mac, som ikke indebære bootcamp..

leder altså efter en løsning der gør at jeg kan køre windowsprogrammer samtidig med mac os x, jeg har hørt det skulle være muligt?
Avatar billede pstidsen Novice
05. august 2012 - 18:27 #1
VirtualBox eller dualboot.
Avatar billede KHHP Juniormester
05. august 2012 - 19:56 #2
Virtualbox er godt hvis du vil have noget der kan trække de fleste windows-programmer uden problemer. Dette kører dog i et vindue.
Vil du have noget lidt mere integreret, så kan du for ca. 500kr. købe parallels desktop, som kan integreres direkte ind i OS X, altså således at dine windows-programmer kører som om de var Mac-programmer.
Avatar billede stefstorm Nybegynder
05. august 2012 - 20:01 #3
en ven har lige anbefalet noget der hedder WMware, er det noget værd?
Avatar billede KHHP Juniormester
05. august 2012 - 22:00 #4
Det er næsten som virtualbox, den eneste forskel på dem er at vmware koster og det gør virtualbox ikke. Derudover er vmware bedre til gaming end virtualbox, dog efterlader parallels desktop dem begge i støvet hvis det er til gaming du skal bruge det. Er det blot til simple programmer, så hold dig til det gratis virtualbox. Det kan fint klare opgaven.
Avatar billede stefstorm Nybegynder
05. august 2012 - 22:59 #5
jeg bruger parallels nu du sender bare et svar..
Avatar billede KHHP Juniormester
06. august 2012 - 06:39 #6
det får du her.
Håber du bliver glad for programmet. Jeg bruger det selv og er meget tilfreds.