Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
31. juli 2012 - 10:26 Der er 6 kommentarer

Skærm er lang tid om at starte op

Hej Folkens.

når jeg tænder min computer er den lang tid om at vise skærmbilled, computeren starter fint op, men lyset på skærmen står og blinker mellem 5 og 15 min før billedet kommer frem.

nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Skærmen er en Samsung SyncMaster 226bw
grafikkort er et Nvidia GTS450
Avatar billede ITnybegynder Nybegynder
31. juli 2012 - 10:36 #1
glemte at sige at styresystemet er windwos 7 64bit
31. juli 2012 - 10:51 #2
... prøv SKÆRMEN på en anden PC ???
Avatar billede Novice-1 Forsker
31. juli 2012 - 13:08 #3
Hvis det er noget der er kommet gradvis,
og det altså har med computeren og ikke  med skærmen at gøre
hvad så med at kører programmet ccleaner
dels rens windows
hvis du henter programmet her http://www.spywarefri.dk/viden/
så er programmet (vist) indstillet sådan at det umulig kan gå galt

og dels rense i OPSTART - under værktøjer - hvor jeg selv er meget restriktiv med hvad jeg lader starte op udover windows og udover hvad der lå på computeren da jeg købte den
-selv har jeg kun 5-6 programmer + sikkerhedsprogrammer til at starte op sammen med computeren

og så har jeg selv lavet en genvej til windows mappen prefecth, som jeg så tømmer af og til, hvis noget skulle have sneget sig ind

se i øvrigt, hvis noget har sneget sig ind,
og det  ikke!! er en fysisk fejl på skærmen
http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2012 - 15:21 #4
Enig i #2
For at udelukke om det er skærmen eller grafik kortet der fejler
Avatar billede Ringholm Nybegynder
23. august 2012 - 17:20 #5
Hej med jer...

jeg har samme fejl med samme slags skærm og det er skærmen der er noget galt med fik engang googlet mig frem til en dims inde i som er brændt sammen og med lidt snilde kunne udskiftes med en ny dims som kunne lodes på. men jeg bruger den ik så tit så har lært at leve med de minutter det nu tager at blinke færdig...

skal lige siges at jeg har i skrivende stund sat to monitore op til samme pc. den som blinker og en som ik gør og det går lidt hurtigere med at blive varm/holde op med at blinke hvis man belaster den lidt med noget youtube film m.m..  :)

mit råd er at google lidt mere og jeg skal nok smide et link når jeg finder den side igen hvor der stod noget om det, var vidst en engelsk et sted ? :)

god dag derude
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2012 - 18:29 #6
afmelder tråd pga manglende interesse fra spørger