Avatar billede garant11 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere værdier, Checkboxe, Hvordan?

Hej alle.

Jeg har en tabel med brugenavn, kode osv. Og jeg vil godt lave en mulighed hvor brugerne kan vælge deres favorit film genre f.eks:
Action, gyser, komedie, Drama osv...

Jeg har lavet en tabel for sig selv som ser sådan her ud:
tabel2:
id  | userid | moviegenre |
auto |    12 | Action    |
auto |    12 | Gyser      |

Ide'en er så at brugeren kan indsætte sine valg og lave dem om igen hvis de ønsker det.

Er der nogen som kan fortælle hvordan man griber det an?
Jeg har ikke fået lavet nogen kode så det har ikke nogen eksempler.
Avatar billede garant11 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:20 #1
Jeg glemte at fortælle at det er en access database jeg bruger men skal have skiftet over til MySQL på et tidspunkt.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2012 - 20:51 #2
du mangler en tabel3
id  | moviegenre |
auto | et-type-navn    |

tabel2 skal så være
id  | userid | movieid |
auto |    12 | xx    |
auto |    12 | yy    |

du skal så på den enkelte bruger have en liste med alle i tabel3 - og i den vise en hak ved dem, der er valgt jf tabel2.

Hvis bruger skifter/opdaterer hak, så skal post i tabel2 slettes/oprettes (fx slet alle poster på brugeren, og opret dem med hak i et andet gennemløb ved klik på 'opdatér').
Avatar billede garant11 Nybegynder
29. juli 2012 - 20:57 #3
Okay nu er jeg med. Mange tak cleas57. :-)

Vil du lægge et svar ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juli 2012 - 21:02 #4
bare luk selv...
Avatar billede garant11 Nybegynder
29. juli 2012 - 21:04 #5
Okay.