Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juli 2012 - 23:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Microsoft og deres produkter - hvad syntes i om dem?

Som overskriften siger, hvad syntes i om Microsoft og deres produkter?

Jeg bruger selv XP og er meget godt tilfreds, jeg syntes at det kører stabilt, dog er der nogle få ting som kunne gøres bedre. Windows vista mener jeg er et ualmindeligt dårligt produkt, klodset brugerinterface, ustabilt, dårlig driversupport,  og dårlig perfomance takket være bla. indexing servicen som hele tiden kører i baggrunden og sløver systemet. Windows 7 syntes jeg kører OK.

Nogle folk på Eksperten.dk mener tilsyneladende at Microsoft's produkter er fremragende og aldrig rigtigt har haft problemer med dem, mens andre er lidt mere seriøse og kritiske. Hvad syntes i?
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2012 - 23:31 #1
*suk* - jeg tror at du kun læser hvad du selv vil for ingen har den holdning du angiver her og udover din fejlfortolkning springer du let og elefant hen over alle de detaljer der også angives. Jeg håber at du snarest bliver lidt mere nuanceret i din kritik samtidig med at du reelt læser hvad andre skriver og ikke mindst forholder dig til at MS alene ikke kan klantres for alverdens udfordringer du står i.

Det giver vist ingen mening at jeg kommer med flere input - jeg kan kun håbe at du hurtigst muligt får skiftet til et andet styresystem.

Til udenforstående; http://www.eksperten.dk/spm/965914#reply_7963819
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juli 2012 - 23:36 #2
Jeg har før brugt XP og bruger nu Win7, og er meget godt tilfreds. Forstår ikke helt hvorfor det skulle gøre mig useriøs????
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
16. juli 2012 - 23:40 #3
#1 keysersoze, hvorfor skulle jeg dog skifte til et andet operativsystem, når det operativsystem som jeg sidder med lige pt. (XP) kører perfekt (stort set)?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2012 - 00:13 #4
Der er f.eks. kun 1 aar og 9 maaneder til at MS holder med security fixes til XP.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. juli 2012 - 00:17 #5
Jeg bruger Windows.
Ellers undgår jeg for det meste alle microsoft produkter hvis jeg kan.

Jeg syntes tit de laver software på en måde som er total modsat af hvad jeg har lyst til det skal være.

Nogen af de ting som irritere mig er den store mængde unødvendige beskeder hvor alt bare er vigtigt at læse og man skal sidde og klikke hit og her for at komme af med de beskeder.

Tag for ekempel "Din computer er i fare" eller "Er du sikker på du ..." eller "Der er en vigtig sikkerhedsopdatering klar" og "(anbefalet)".

Det morsomt så tit microsoft anbefaler en indstilling og lige så tit at den indstilling er det præcist modsatte af hvad jeg ønsker.

Det vil så sige at softwaren fra starten er indstillet modsat af mine ønsker så derfor skal jeg til at ændre en masse lort.

Også skal man da lige komme til at installer et eller andet fra microsoft så kræver det en nyere version af .net framework og det kræver så flere timers download med windows update og flere genstart og flere opdateringer derefter. Og kan man jo være heldig at der er blevet lavet om på ens computer imellem tiden.

Prøv bare og se installations processen mellem internet explorer og de andre browsere.
Altså for at installer internet explorer 10 der skal jo man fandme installer et helt nyt styresystem også bloker de xp brugere så de ikke kan bruge internet explorer 9.

Også bliver windows bare dårligere og dårligere på nogen områder.
Der skal bare laves om på ting som har fungere fint i laaaaaaang tid bare fordi at det skal der.
Tag nu hurtigstart på processlinjen i windows eller hvad det hed, det brugte jeg rigtig meget i vista til at have en masse genveje til diverse programmer så jeg kunne starte dem hurtigt men det har de så fjernet i windows 7 og lavet noget andet så nu kan jeg ikke have så mange små genveje som før så får jeg en scrollbar, det total åndsvagt.

Også er der word. Det har jeg brugt nogen gange men gider simpelhen ikke bruge deres lort mere, hvad gang men vender tilbage til det så er det en ny version hvor de har lavet om på lortet for 1000 gang.

Også det irriterende at få en besked på sin computer hvor der står "denne kopi af windows er ikke ægte". Det jo også total useriøst at skrive sådan noget.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
17. juli 2012 - 01:41 #6
Jeg bruger pt. 2 OS systemer:

Windows 7
MAC OSX Lion

Er meget godt tilfreds med begge (dog mest MAC).

Har førhen haft XP, men skiftede da jeg syntes at det er forældet, ikke fordi det er dårligt, hvilket det heller ikke er.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juli 2012 - 03:05 #7
#4 Til den tid hopper jeg videre til Windows 7/8.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2012 - 16:16 #8
#1 100% enig.

Jeg har kørt Xp siden 2005 og har ikke haft problemer med det overhoved.Det fungerer perfekt, og med de sikkerhedsprogrammer jeg bruger sammen med dette så har jeg ikke været udsat for snavs på den.
Jeg er godt klar over det er på lånt tid, og til den tid så vil jeg fortsætte med Windows 7 som jeg også har. Jeg kan dog bedst lide den klassiske version af Xp's brugerflade. Men det er sikkert en smags sag, hvad man er til. Jeg føler når jeg ser på de spørgsmål der kommer her, at vi mindst har lige så mange problemer med Windows 7 som med Xp, og med hensyn til netværk oplever jeg at der er flere her der har problemer med at få det til at virke. Specielt når man snakker om trådløst net. Men det har sikkert noget med de sikkerheds indstillenger som Windows 7 er født med, og som bøvler lidt for brugerne af det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juli 2012 - 19:50 #9
Jeg fik prøvet Windows 7.

Der er allerede mange problemer - først kommer Windows frem og vil scanne og reparere mine usb stik - også selvom det kører perfekt på XP. Derudover så minimere Windows mine spil fordi at Windows tilsyneladende mener at det er vigtigt at jeg skal konfigurere træge-taster, midt i det hele. Windows overtager simpelthen bare styringen - hold da op det er groft.

Derudover så frøs Windows da jeg ville genstarte ligesom at Windows også havde svært ved at registrere min eksterne harddiske. Det kan sikkert løses - derudover så er der brugerkontokontrol som popper frem med spam beskeder hvergang jeg foretager mig noget - det er dog blevet deaktiveret.

Så må desværre bare sige at Windows 7 er klodset bygget, XP var/er bedre. Dog har Windows endnu ikke fået nogle hjerneblødninger (ingen blå skærm endnu).
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2012 - 20:59 #10
Windows 7 har nogle af de samme vaner med hensyn til brugerkontrol som Vista har. For en erfaren bruger er det pisse irriterende at se på, og arbejde med. Heldigvis kan man som du selv er inde på deaktivere en del af disse. Det er jeg heldigvis fri for her på min XP Pro. Jeg har også på min Windows 7 fået problemer med at IE 9 ikke vil starte op. Jeg formoder det er en opdatering der har lavet balladen. Heldigvis så har jeg fået Firefox ind på den, så jeg kan bruge nettet igen. Jeg vil på et tidspunkt prøve at se om jeg kan reparere den. Hvis det ikke lykkedes, må jeg gå tilbage til IE 8 hvis jeg kommer til at bruge IE igen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
17. juli 2012 - 21:38 #11
Brugerkontokontrollen kan heldigvis deaktiveres, ligeledes kan træge-taster deaktiveres. Jeg ved ikke hvordan man deaktivere den pop-up boks som tilbyder at scanne og reparere mine usb stik, som iøvrigt virker ganske udmærket. Mine eksterne harddiske virker fint, men eftersom det er Windows ved man aldrig. Der er nogle få irretationsmomenter, men jeg ved ikke hvor mange af dem som kan løses. Hvis de bliver løst ville jeg godt kunne leve med Windows 7 - ellers hopper jeg tilbage til XP og bliver der indtil MS stopper med at opdatere det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. juli 2012 - 04:32 #12
Jeg siger tak for debatten og lukkes.