Avatar billede dryndte Nybegynder
14. juli 2012 - 17:12 Der er 7 kommentarer

5.1 soruond sound projekt

Hej har fået den sjove ide, at man kan købe 5 højtaler 1 forstærker og en 5.1 afspiller + et Jackstik til computeren og så er der 5.1 soruondsound eller har jeg misforstået noget?
Har kigget på disse højtaler:http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=866
Altså 5 af dem.
Så hvis nu dette projekt kan lade sig gøre hvad, for nogle forslag har i så til det udstyr jeg står og mangler?

Subwoofer, Forstærker, 5.1-Afspiller og andet?
Er også åben over for andre bud hvad angår højtalerne.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. juli 2012 - 17:52 #1
Hvorfor vil du have 5.1 lyd til PC? Det må da være et helvede med alle de kabler ved computeren..

Jeg ville anbefale at du købte et fladskærms TV og så et 5.1 setup til dette. Sådan et setup kræver en del plads og det er de færreste der har det ved deres PC...

Men hvis du virkelig vil, så skal du have fat i 5 højttalere (2 front, 2 bag, 1 center) + evt. en sub (ikke nødvendigt) samt en 5.1 receiver. Derudover så skal du have fat i et 5.1 lydkort og gerne et med optisk indgang. du skal så forbinde højttalere til receiver, og receiver til lydkort via et optisk kabel.

Men det kommer til at fylde af h.t. ved din PC. Personligt fatter jeg ikke den slags folk.

http://www.bose.dk/GLOBAL/Images/000000000000040280_pp.jpg

Disse højttalere har fin lyd, er af god kvalitet, er til at betale og er meget nemme at tilslutte. (køre via. usb, så lydkort er ikke nødvendigt.)
Avatar billede dryndte Nybegynder
14. juli 2012 - 17:59 #2
¨lige pt har jeg selv et logitech z5500 5.1 sæt men er blevet træt af lyden og vil have noget i bedre kvalitet har det lige pt koblet til pc oog tv på samme tid.
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juli 2012 - 18:07 #3
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. juli 2012 - 18:50 #4
#2 Logitech z5500 er også skrammel, jeg kan godt forstå at du er blevet træt af lyden. Jeg ved godt at der er mange tosser der anbefaler Logitech z5500, men selvsamme tosser har nok aldrig prøvet andet, eller også ved de bare ikke bedre.

Jeg kan som sagt kun anbefale et sæt Bose companion 3/5, ellers må du tage den løsning i #1.
Avatar billede dryndte Nybegynder
14. juli 2012 - 19:05 #5
hælder mest til nummer 1 da jeg er ude efter noget støre til værelset, men vil bare lige have bekræftet at det kan komme til at virker med det setup eller om jeg skal vælge et andet setup?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
14. juli 2012 - 20:10 #6
De højttalere du har fundet er PA/Diskotekshøjttalere. Jeg ville nok vælge nogle "rigtige" hifi-højttalere fra et mærke som du selvfølgelig selv vælger. Køb et samlet 5.1 sæt, en 5.1 receiver og et 5.1 lydkort.
Avatar billede dryndte Nybegynder
14. juli 2012 - 20:23 #7
det er også det der er meningen da det skal bruges til rock med meget høj lyd så højtalerne skal kunne holde til noget