Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
09. juli 2012 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Producere selv egen karaoke versioner

Hej
Jeg vil lige starte med at sige at jeg godt ved at det ikke er muligt at fjerne stemmerne af en sang komplet. Det er alle nok enige med mig i.
Men kan man ikke gøre noget alternativt.
Nu ved jeg at der er masser af videoer af folk på youtube der laver deres egen karaoke med deres egne instrumenter.
Her er så mit spøgsmål.
Findes der ikke et "super" program der har alle mulige instrumenter samt diverse toner, således at man når frem til de konkrete instrumenter i en sang.

Tak på forhånd!
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juli 2012 - 23:57 #1
Det er jo ikke nok at have instrumenterne.
Du skal jo også have måden, som den enkelte artist anvender instrumentet på.
F.eks. vil trommeslagere slå forskelligt på trommerne og den enkelte trommeslager vil endda også slå forskelligt igennem nummeret efterhånden som han bliver varmet op/træt.

Det betyder reelt set at hvert anslag er unikt og det gør det umuligt at opfylde dit ønske.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
10. juli 2012 - 00:20 #2
Tak for svaret.
Men jeg har set en hel masse på youtube. Det lykkes for dem at skabe en velykket karaoke uden stemmerne på. Jeg vil give et eksempel.
http://www.youtube.com/watch?v=iHlHbXLTkRE
Her kan jeg se at han producere "skyscraper - karaoke"

Et andet eksempel: Jamstudio.com
http://www.youtube.com/watch?v=LJZeSEfum34&feature=player_embedded#!
Denne sang har en person produceret.
så Teknisk set så er det jo faktisk muligt at få lavet den samme sang uden stemmer ved hjælp af Jamstudio.com.

Grunden til jeg ikke bruger siden er at man ikke kan bruge alle toner
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 01:08 #3
Ok, har måske misforstået dit spørgsmål lidt.

Du kan generelt sagtens finde alle instrumenterne i et nummer og så finde nogenlunde de samme lyde til computeren.

Det folk gør er dog ikke at fjerne sangen fra den originale lydfil, men der i mod at lave deres egen sang fra bunden af op ved at finde instrumenter der lyder som dem i den originale lydfil og så simpelthen spille melodien selv for hvert instrument og derefter mixe det hele sammen til det færdig resultat.

De fleste lidt seriøse programmer kan tage midi-lydbank-filer og så er det bare ud på nettet og finde dem.
Gider man ikke sidde og arbejde med musik på et normalt computer-tastatur, så kan man købe et relativt billigt midi-keyboard og et midi-interface til sin computer.
Jeg fandt selv et rimeligt godt keyboard i Metro og købte så et midi-interface hos en dansk musik-butik. Totalpris med 2x 10m kabler blev omkring 1500kr.
At jeg så aldrig fik taget mig sammen til at lære at spille på det er en anden sag. :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
10. juli 2012 - 09:12 #4
Så skal du have et program som dette
http://www.magix.com/dk/music-maker/detail/mx/
MAGIX Music Maker MX
Det er enkelt og alligevel ret avanceret
Og lige nu 1/2 pris
Nej jeg er ikke sælger :)
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
10. juli 2012 - 16:39 #5
Wally1973 -->
Ja! det er præcis det jeg er på jagt efter. Men kan man ikke godt downloade et musik program med et visuel midi keyboard. Jeg vil ikke tag ud for at købe et midi keyboard da jeg er ny-begynder på den side. Men da der findes virsuel piano må da der også findes et midi keyboard, ikke? Ved du om det findes på nettet?:-)

jensenjs -->
Det program har jeg prøvet før og der er ikke så mange toner. der er blot kun melodier på 3 sek, hvis du forstår. Det er lidt svært at forklar
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 22:49 #6
Hvis det bare er det, så søg på virtual keyboard på google.
Tilføj evt. midi
Og tilføj evt. også free
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
25. juli 2012 - 04:15 #7
Tak fordi i prøvede... Lukker her