Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2012 - 14:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med aktivering af software

Hej.

Jeg har efter at have installeret mit Office 2003 problemer med aktiveringen.
Uanset hvad jeg åbner (f.eks. Outlook eller Word) bliver jeg ved med at skulle godkende Microsoft Office Slutbrugeraftale: http://peecee.dk/upload/view/372875 Den dukker op hver eneste gang jeg åbner et af programmerne. Det startede igår - og det fortsætter i dag.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. juni 2012 - 14:18 #1
blot en tanke du har vel klikket accepter ?

funker det ikke så skal du måske have fat i microsoft så de kan prøve at låse licensen op så du kan indtaste igen/aktivere igen
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2012 - 14:22 #2
Ja, flere gange end jeg kan tælle til.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2012 - 15:28 #3
Der må være andre som har været ude for det samme...
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. juni 2012 - 11:30 #4
Prøv at geninstallere pakken.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 19:24 #5
Der står ikke Windows 7 nogen af stederne.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 21:09 #6
Ups, det vra den forkerte tråd.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 22:01 #7
Kan jeg installere oveni eller skal jeg fjerne nuværende installering først?
Hvis jeg kan installere oveni: Skal jeg tage backup af outlook.pst, eller bliver mails, kalender, etc. ikke berørt?
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. juni 2012 - 02:35 #8
Du skal først afinstallere, derefter rense din regdatabase med Ccleaner: http://filehippo.com/download_ccleaner/

Herved får du fjernet eventuelle nøgler i registreringsdatabasen.

Derefter kører du installationen igen.
Hvis dit styresystem er enten Vista eller Win 7, så skal du køre installationen som administrator.
Dermed menes, at du skal aktivere den skjulte administratorkonto:
#1 på dette link: http://www.eksperten.dk/spm/938125
Lad os høre hvordan det går.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2012 - 17:50 #9
Jeg har gjort præcis som du siger. Men det er det samme igen. Jeg opgiver lortet.
Kan se der er en anden tråd på eksperten hvor en havde samme problem. det forsvandt af sig selv efter en uges tid. Håber så det samme sker for mig.

Forstå bare ikke en pind af det. Har installeret det på Windows 7 før. Og der er det aldrig sket.

Jeg hader den slags. Kan virkelig ødelægge mit hurmør!!
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. juni 2012 - 21:28 #10
Hvis du har en anden maskine, hvor installationen er i orden, så kan du sakse de nødvendige oplysninger fra regdb.
Når du har kopieret frm ind i din nuværende regdb, så burde problemet forsvinde.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2012 - 22:29 #11
Jeg har kun en stationær. Ingen bærbar, da jeg ikke har et behov.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2012 - 22:30 #12
Forsvinder det af sig selv for andre, må det vel også gøre det for mig...
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juni 2012 - 18:26 #13
Vi får så vente og se.
/ptj_11
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2012 - 10:35 #14
Du har ikke flere udgaver af officepakken installeret? - eks. en af de her trial udgaver der findes? - så kan man godt komme ud for at den ikke registrerede version bliver brugt til at åbne dokumenter med.

Prøv evt. at åbne word direkte (uden at åbne et dokument) - laver den samme ballade, eller er det kun når du åbner et dokument?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2012 - 21:40 #15
Nej, jeg har adlrig haft andet end Office 2003.

Hvordan åbner man Word uden samtidig at åbne et  dokument?

-

Jeg har skrevet til Microsoft. Foreløbig har jeg kørt et værktøj til indsamling af oplysninger på min computer og sendt loggen til dem.

-

Når jeg skriver her på siden forsvinder curseren (er det ikke det den hedder?). Sker det også når I skriver?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. juli 2012 - 10:00 #16
Startknap->Alle programmer->Microsoft Office->Word

Det er så iøvrigt under startknap->Alle programmer->Microsoft XXXX at du skal være opmærksom på om der er flere "mapper" der hedder nogenlunde det samme.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2012 - 20:12 #17
Da jeg stod op i morges var der en mail fra Microsoft med henvisning til en løsning.

http://support.microsoft.com/kb/884202/da

Har nu fulgt vejldningen, hvilket har løst problemet.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2012 - 17:19 #18
-