Avatar billede para7 Nybegynder
25. juni 2012 - 19:55 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SEO ren URL - Kan default.asp fjernes

Mit script finder default.asp i url'en, selv om jeg har undladt den. Er den skjult. Hvis man kan se om den er der eller ej kan man fjerne den ved en 301 omdirigering. I PHP gør man det jo i .htaccess. Er der nogen der har ideer til at gøre det?
Avatar billede para7 Nybegynder
10. juli 2012 - 07:52 #1
Nogen bud?
Hvordan er det nu med SEO, det er vel dublicate content, når et site kan kaldes med og uden startfilen?
Avatar billede cpufan Juniormester
18. juli 2012 - 17:04 #2
du kan sørge for at alle dine interne links linker til ./
istedetfor default.asp

og så kan du i toppen af din default lave dette:
<%@ Language=VBScript %>
<%
Response.Status="301 Moved Permanently"
Response.AddHeader "Location","http://www.new-url.com/"
%>
Avatar billede para7 Nybegynder
18. juli 2012 - 17:10 #3
Tak cpufan, det bekræfter at man ikke med ASP kan udelukke filnavnet, men forhindre at det bruges. Jeg har forsøgt mig med omdirigering, for at rense default.asp ud, men sitet kalder default.asp, og den findes hele tiden, så det kører i løkke.
PHP er åbenbart det bedre ang SEO.

Send lige svar for deling af guldet :)
Avatar billede cpufan Juniormester
23. juli 2012 - 14:07 #4
et svar