Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2012 - 19:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

tillade pc og mac linjeskift

Hvordan får man denne til at tillade linjeskift på både windows og iOS?

preg_match("#^[a-zA-ZøæåØÆÅ0-9\,]{1,}$#u", $_POST['pn_mark']))
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 19:56 #1
<ole>

Det kunne være:

preg_match("#^[a-zøæå0-9(\r\n|\r|\n)]+$#iu", $_POST['pn_mark']);

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 19:57 #2
- og i virkeligheden kan du vel bare skrive:

preg_match("#^[a-zøæå0-9\r\n]+$#iu", $_POST['pn_mark']);
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2012 - 20:41 #3
den skal stadig kunne godtage komma og minimum 1 tegn :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. juni 2012 - 20:41 #4
Når han nu også gerne vil tillade et komma, så synes jeg egentlig ikke du kan tillade dig at fjerne det. Men ok, det er tidligt på dagen...
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 21:15 #5
Åh herregud, hvem hænger sig dog i et komma før midnat?  :D

Så skal mønstret vel se såden ud:

"#^[a-zøæå0-9,\r\n]+$#iu"
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 21:17 #6
- men René Öehlenschläger kunne nok være mere tilfreds  =)
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2012 - 21:25 #7
Er det plusset ser sørger for at der mindst skal være 1 tegn?
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 21:45 #8
#7: Ja ... referencen  =)
Avatar billede Hans Mester
24. juni 2012 - 21:59 #9
Input kun bestående af f.eks. linjeskift, vil du tillade det?
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 22:27 #10
#9: Mon ikke? Ligesom input udelukkende bestående af kommaer - eller 1.249 P'er i træk. RegExp er ikke særlig egnede til at sortere tåbelige input fra  =)
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2012 - 22:28 #11
- ellers havde Erik sikkert brugt det på mine indlæg i mange år  :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. juni 2012 - 11:32 #12
Det spørgeren fisker efter er måske en sikring af, at der ikke kun findes linieskift. Den kan man sikkert også, og helt utestet:

  "#^[\r\n]*[a-zøæå0-9,][a-zøæå0-9,\r\n]*$#iu"

som siger noget i retning af at man kan starte med så mange linieskift man vil, så skal der komme et tegn, som ikke er et linieskift, og så er der frit spil igen derefter.

Jeg har ikke fortalt det til min gode ven Günther, som har det med at blive ked af det, hvis han ikke får lov til at skrive sit navn, som Ole også er inde på i #6.

Teknikken med de regulære udtryk kan vi sagtens hjælpe med, men jeg har lyst til at spørge hvad det egentlig er du vil teste for, hhv tillade og afvise?
Avatar billede olebole Juniormester
25. juni 2012 - 12:17 #13
Erik, jeg erkender, det er tidligt på dagen - men det var altså ikke spørger, der fiskede i #9  =)

På den anden side er jeg ikke i tvivl om, at brugeren skriver om at teste på en streng, som ikke indeholder andet end linjeskift. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at det er det, der menes
Avatar billede majbom Novice
28. juni 2012 - 11:55 #14
hvorfor ikke bruge \w og \d? så kan Günther og de andre preusere osse være med...
Avatar billede olebole Juniormester
28. juni 2012 - 17:24 #15
#14: Så let er det desværre ikke. Günther vil sikkert glæde sig ved visse serveropsætninger, men vil forblive skuffet ved andre - og så ville underscore i øvrigt også være accepteret
Avatar billede htx98i17 Professor
23. juli 2012 - 15:02 #16
Hmm :)

Tak for deltagelsen til jer begge.