Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Minisite: visning af underligende sider

Hej.

Sider og leger med en lille hjemmeside.

Er kommet lidt i tvivl omkring hvilken løsning jeg skal bruge til at vise/hente nyt indhold.

Iframe, php, spry, eller simpelthen (lidt grimt, ja sikkert) loade helt ny side: /index.html -> /nyside.html.

Fordelen ved den sidste løsning er jo, at folk kan dele link til bestemt indhold.
Iframes har jeg ikke rodet med i nogle år - og husker ikke noget godt om dem.

Skal sige at vi snakker 4-6 (max) sider - inkl. index siden. Yderligere laves siden responsive.

Nogle tanker eller råd?

Tak! Mvh Michael
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2012 - 11:03 #1
med sitemagic http://sitemagic.dk/ og til en så lille side, så undgår du mysql, og kan nøjes med xml-data.
og lav så en .htaccess med
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?SMPagesFilename=$1 [L]

så kan du linke til de enkelte sider som fx domæne.dk/side2
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 17:00 #2
Tak. Ser fint ud. Ved ikke om det bliver for komplekst for så lille en side. Jeg læser lige nærmere...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2012 - 17:30 #3
det er bare det, at det så er let at vedligeholde... Har dog testet, at det ikke kører på domæner med æøå i navnet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 13:11 #4
Klart nok. Det vil også være rart på sigt. Tror pt at jeg simpelthen laver den mest "lade" version. En ny html side for hver underside. Ikke kønt, men nemt. Ellers kan det ende med WP. Det er umiddelbart det letteste jeg kender til i cms retning. Har også gemt link til PHP tutorial - måske bliver det den vej. Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2012 - 14:18 #5
ok - husk at lukke spg (dvs læg selv svar og accepter det)
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 16:53 #6
ok