Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 08:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

sqmapi.dll fjernet

Min mands pc kan ikke opdatere windows (7) fordi der fattes en sqmapi.dll fil
Hvordan dælen forsvinder sådan een?
Har forsøgt at gendanne balglæns men lige meget hvad så er den der ikke.
Ønsker ikke at hente alle mulige programmer (fix dit og dat)
Hvad gør vi?

Mvh Finn og Nina
21. juni 2012 - 09:55 #1
...ikke opdatere windows (7) ... - hvordan i praksis ?
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 10:31 #2
Du ved når man henter "vigtige" updates, så tænker den længe, ser ud som om at den er ved at hente og efter lang tid stopper den med rød advarsels ikon og kan ikke lægge windows updates ind fordi filen sqmapi.dll er fjernet!
21. juni 2012 - 10:38 #3
http://support.microsoft.com/kb/943144/da  MS FixIt ?

og/eller

1. Download denne fil. www.kortelinks.dk/?HPOOH
2. Gem et sted du kan finde igen.
3. Højreklik på WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg Kør som administrator.
4. Tjek Windows Update.
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 11:04 #4
okay den prøver vi lige :)
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 11:30 #5
fra microsoft fix program får jeg dette svar
programmet kan ikke startes da sqmapi.dll mangler på computeren

fra det andet
Dllregisterserver i swuapi.dll lykkedes.

Nu tjekker jeg lige om der kan updates....
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 11:35 #6
det kan jeg ikke...
21. juni 2012 - 11:39 #7
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 12:23 #8
Øv bøv den har jeg læst, nu skal vi finde mediet, svært når der er flere uåbnede flyttekasser på loftet, men dette er faktisk vores næste løsnings forsøg :(
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 13:11 #9
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 13:32 #10
Jubii så fandt jeg en løsning.
På min mands pc ligger der en sqmapi(133).dll fil
Sådan hedder den ikke på min tilsvarende købt samme dag.

Har kopieret sqmapi.dll fra min pc, lagt den ned i hans system32 bibliotek. Nu opdaterer den på livet løs.

Any clue til hvorfor den pludselig er renamed til sqmapi(133).dll ?
Ville du fjerne denne sqmapi(133).dll fil
21. juni 2012 - 13:32 #11
Ref #9 NEJ !!!
21. juni 2012 - 13:34 #12
...Ville du fjerne denne sqmapi(133).dll fil ... - JA - eller FLYTTE den til eks C:\TEMP\ ...
Avatar billede ninanip Novice
21. juni 2012 - 13:41 #13
Tak for fjern support :)

Kan det passe at denne fil omdøbes fordi:
Error 133 are caused by misconfigured system files.
Error 133 Problems usually happen when the computer's registry system overloads with to much data, or when certain system files become missing or broken.
The Error 133 are easy to repair. By downloading and running the registry repair tool Fix RegCleaner, you can quickly and effectively fix this problem and prevent others from occuring. Simply click the links below for your download.
21. juni 2012 - 13:51 #14
Nævnte [Fix RegCleaner] skal du ALDRIG bruge !!!
Avatar billede ninanip Novice
26. juni 2012 - 15:45 #15
Sorry lidt lang svartid, men ja bruger aldrig fix programmer, har lært nok af det snavs...
Skal du ha lidt point?
PS Pc kører som den skal nu :)
26. juni 2012 - 17:12 #16
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

---

(*):

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede ninanip Novice
08. juli 2012 - 10:36 #17
ha en dejlig søndag, måske kan du hjælpe med mit "printer offline dilemma"