Avatar billede dmg Nybegynder
20. juni 2012 - 21:00 Der er 1 løsning

hjaelp til design paa Infrastructure til scheduled tasks

Hi Experts,

Sorry er paa US keyboard.

Jeg skal lave et system hvor brugere kan oprette en notification alert paa et specialt tidspunkt og dato hvor der bliver sent en email med en denne alert. Der skal ogsa vaere mulighed for at lave recurring alerts. Daily/Weekly/Monthly/Annually etc.

Jeg har sogt google hele dagen igor og kan ikke finde ud af den bedste moede at designe dette paa.

Jeg anvender PHP og MySql og er klar over jeg skal anvende et cron script til at sende disse alert. Mit problem er hvordan jeg skal designe databasen.

Indtil videre har jeg folgende tabel - scheduled tasks.
task_id
task_name
task_description
task_startdate
task_duedate
task_is_recurring

Men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lave resten?

Hoeber nogen kan hjaelpe. Takker
Avatar billede dmg Nybegynder
21. juni 2012 - 00:16 #1
ok...

Jeg fandt en loesning: http://multidatespickr.sourceforge.net/#undefined-demo

Paa denne moede kan jeg bare vaelge ud fra hele aaret hvilke datoer skal selectes.

Tak til whoever kiggede forbi :-)