Avatar billede ESDH Nybegynder
20. juni 2012 - 20:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Outlook problemer dbx vs pst - manglende hukommelse m.m.

Hej

Jeg har lige fået udfordringer med mail programmet outlook office 2007.

Kan ikke sende/modtage mails - skriver noget med manglende hukommelse "luk nogle vinduer / progammer..." ( blinker kan ikke helt nå at se hele teksten.

Kan ikke åbne mine mapper "skriver bl.a. pst. er i brug og der er ikke adgang til den..."

Når jeg ser i min backup mappe står filerne som dbx file og jeg kan ikke åbne dem ?

Søgt efter scanpst.exe - kan ikke finde programmet på min pc.

Håber noget af ovennævnte giver mening, og at der er hjælp at hente.

På forhånd tak

ESDH
20. juni 2012 - 21:43 #1
Hmmm... du blander vist ting sammen ?

dbx file -> Tilhører Outlook Express (fra XP)

HAR det virket ?

Win7, Vista, WIN2000, XP, ???

---

Er *.PST filen 'importeret' fra tidligere instalation ?
(Check at den IKKE er ReadOnly/Skrivebeskyttet)
Avatar billede ESDH Nybegynder
20. juni 2012 - 22:13 #2
hej

Tak for hurtig respons

Ja - du har ret tror jeg - kan se, at der blandt gl. dbx filer fra tidligere mailprogram ligger der en stor fil pst på 1,8 gb !

Det må være der mine data ligger

Jeg kører win 7 - ultimate - 64 bit.

Men hvad tror du der kan være galt
( konen ryddede op i div. mail og fyldt op i slette mappen - blev dog ikke tømt )
Fejlene opstod herefter -ved dog ikke om det har noget med det at gøre ?

Jeg har forsøgt at tømme den - men kan ikke kom ind i mappen eller få lov at slette !
21. juni 2012 - 06:23 #3
Outlook 2003 (og vistnok også 2007) har en grænse på ~2Gb mht. *.PST filen ... Der opstår mærkelig 'ting og sager' hvis det er tilfældet ...

---

...Jeg har forsøgt at tømme den - men kan ikke kom ind i mappen eller få lov at slette ! .... Hvordan det i praksis ?
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 07:54 #4
forsøgt ved blot at højre klikke og "tøm" - men skriver så, at mappen er i brug, og at der ikke er adgang !
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 09:05 #5
Hej igen

Har også forsøgt at åbne den direkte i mappen - men virker ikke. Skriver " programmet kunne ikke starte fordi side om side-konfirgurationen er forkert.....brug sxstrace.exe"

Når jeg forsøger at bruge det program - går PC i "sort" og lukker ned eller låser.
21. juni 2012 - 09:53 #6
Hvilken "mappe" / Fil ?
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 10:04 #7
Mappen på mit C drev hvor mail back-up ligger
( arkivmappen/standarmappen for outlook ) - en placering jeg selv har lavet for et par år siden - som der bliver taget back-up af.

Der ligger en stor pst. mappe på ca. 1,9 gb
21. juni 2012 - 10:17 #8
Ikke helt forstået ?

Vil du bare helt SLETTE den mappe hvor din 1.9Gb *.PST fil (alle Mails) ligger ???
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 10:25 #9
Nej - usp- jeg kører lidt rundt i det :-)

Tøm mappen har jeg forsøgt direkte fra outlook ( en undermappe jeg kaler slette post )

Den anden mappe har jeg blot forsøgt at gå ind i og/eller reparere ! ( her går jeg ud fra, at alle mine mapper fra outlook ligger )
21. juni 2012 - 10:34 #10
www.eksperten.dk/spm/961455#reply_7937707 ?

Problemet er muligvis størrelsen på de 1.9 / 2.0 Gb ...
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 10:38 #11
tror du har ret - men har du et forslag til hvorledes jeg får slette noget ! - kan umiddelbart ikke gøre det i outlook og kan ikke komme ind i arkivmappen !

den skriver også som om mappen er i brug(når jeg forsøger fra outlook)  - men måske fordi den "har nået grænsen"
21. juni 2012 - 10:45 #12
..."har nået grænsen" ... - nemlig !

Hvad med nævnte Scanpst.exe ?
Avatar billede ESDH Nybegynder
21. juni 2012 - 11:46 #13
Hej Igen

tak for hjælpen - så er det løst - fandt efter megen søgen scanpst.exe - som kunne scanne og reaprere - hvorefter jeg nu kan komme ind og rydde op (http://www.squidoo.com/scanpstexe-can-it-really-repair-your-outlook-pst)

jeg stopper her - kan/skal jeg give point - og hvordan ?
21. juni 2012 - 13:49 #14
Tips: Fordel på flere *.PST filer

Jeg har eksempelvis ~10 *.PST filer til mine E-mailer

* Privat
* Arbejde
* TjantogFjas
* Eksperten
* Reklame
* ...
* Arkiv

og så diverse regler som selv placere modtagne E-mailer i den korrekte *.PST fil/mappe ...

---
21. juni 2012 - 13:49 #15