Avatar billede larsini Seniormester
20. juni 2012 - 15:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange GB data forbruger jeg

hvis jeg streamer TV i 1 time med en download hastighed på 5000 kbit/s ???
Avatar billede Blandy Praktikant
20. juni 2012 - 15:57 #1
umuligt at sige hvis du ikke har noget i mellem til at måle pakker med. Dataforbruger afhænger af opløsning mm pr kanal.
Avatar billede larsini Seniormester
20. juni 2012 - 16:31 #2
tænkte nok at det ikke er så lige til. sagen er, at jeg fra min internet udbyder har en månedlig kvote på 10 GB. den 7. juni havde jeg en rest på 5 GB og den følgende morgen har man registret at jeg havde brugt yderligere 7,7 GB...! det skal bemærkes at jeg d. 7 juni ikke streamede el. lign., jeg var lidt på nettet på bank mv og email intet stort. Mit snitforbrug over en månedsperiod ligger på 200 MB dagligt, så 7,7 GB forbrug fra den ene dag til den anden virker voldsomt og helt forkert registreret. Jeg var nødsaget til at købe ekstra kapacitet d. 8. juni, man har dog efterfølgende krediteret mig for udgiften pr kulance, og det er jo meget venligt - men at måle forkert er helt galt og uacceptabelt!!
Avatar billede pstidsen Novice
20. juni 2012 - 20:21 #3
Avatar billede larsini Seniormester
20. juni 2012 - 21:42 #4
#3 det vil jeg lige se nærmere på
Avatar billede larsini Seniormester
20. juli 2012 - 08:29 #5
jeg har nu over en periode på 3 måneder haft en månedligt forbrug på 4 til 5 GB - lige bortset fra juni hvor teleselskabet 3 fejlagtigt har registret et forbrug på 7 GB på en enkelt dag.

lukker spørgsmålet og følger dagligt mit dataforbrug, hvilket man kan hos 3