Avatar billede gt390dk Nybegynder
19. juni 2012 - 14:47 Der er 1 kommentar

Problemer med VirtualBox

Hej, jeg har en ren SATA maskine med Windows 7 på, og vil gerne køre XP via Oracle VirtualBox. Men når jeg forsøger, skriver den blot "no bootable medium found. System halted".
Har en fæl fornemmelse af, at det er fordi jeg kører SATA controller istedet for IDE-controller. Nogen som kan hjælpe?
På forhånd tak, Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2012 - 15:15 #1
du opretter en maskine (fx 20gb diskplads) - i opsætning justerer du lige grafikkort-ram til maks.
Så sætter du din xp-cd i din pc, og starter din virtuelle maskine - i menuen enheder/cd-drev vælger du værtsdrev d: (hvis dit cd-drev er d:) - og så booter du den virtuelle maskine (menuen maskine/send ctrl+alt+del) og den starter på cd'en, og du installerer helt som vanligt.