Avatar billede w13 Novice
19. juni 2012 - 14:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Outlook 2007 skjuler ÆØÅ i visse mails

Hej Eksperter

Vi oplever på mit arbejde, at en del indkommende e-mails i Outlook 2007 (bl.a. autosvar-mails) skjuler alle forekomster af Æ, Ø og Å.

Det kan løses ved at skifte tegnsættet væk fra UTF-8 og sætte det tilbage med det samme. Det skal dog gøres, hver gang man modtager en ny mail med problemet, og er derfor ikke holdbart.

De generelle indstillinger er sat til dette: http://postimage.org/image/61dogec37/ (Vi har én computer herinde, som ikke har problemer med ÆØÅ, og den har de indstillinger.)

Encoding for de 'ulæselige' mails ser i øvrigt ofte ud til at være sat til UTF-8, som jo ikke burde være et problem.

Har nogen af jer erfaringer med at løse dette problem, da nogle mails jo bliver nærmest uforståelige?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2012 - 11:33 #1
Lukker
Avatar billede SofusPeder Praktikant
16. marts 2016 - 19:25 #2
Hejsa.
ÆØÅ vises fint i emne linjen - hvis jeg markerer mailen som ulæst, så vises de første linjer fint med ÆØÅ, men hvis jeg åbner mailen så vises 3 ? i sorte kasser.

Jeg håber, at en eller anden kan give mig et tip om, hvordan jeg får mailen vist korrekt.

På forhånd mange tak.

mvh
Kurt