Avatar billede gt390dk Nybegynder
16. juni 2012 - 08:18 Der er 4 kommentarer

Flytning af data fra harddisk

Hej, jeg mangler lidt hjælp.
Jeg har en defekt bærbar, hvori der sidder en 640gb. SATA harddisk. Nu har jeg så monteret den i min stationære. Men samtlige dokumenter etc. som jeg ønsker at redde ligger under:
Brugere; mit navn
Når jeg vil åbne denne mappe, dukker der en besked op ang. at jeg skal have administrator-tilladelse for at gøre dette.
Hvorledes kan jeg gøre dette??
Mvh. og på forhånd tak for hjælpen, Jan
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. juni 2012 - 08:31 #1
Du kan højreklikke på drevet
Vælge egenskaber
Vælge fanebladet sikkerhed
Klikke på Avanceret
Vælge fanebladet Ejer
Klik på Rediger
Herinde kan du vælge din nuværende bruger som ejer eller gøre alle til ejerer
Du skal eventuelt også markerer feltet underobjekter

ALT dette kan du også gøre på den enkelte mappe hvis det er en disk med andet end kun data eks. styresystem.
Da overtagelsen af ejerskabet kan tage en del tid
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 09:04 #2
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 10:56 #3
#1 har første del rigtigt, men du sakl også give dig selv adgang til at læse og/eller skrive til de samme mapper for at hente dataene ud af dem.
Det gøres på samme måde bare på fanebladet rettigheder, hvor du tilføjer din bruger og sætter den til de rettigheder du ønsker og markerer at du ønsker at ramme under-objekterne også.

Hver opmærksom på at rettighederne på undermapper nogen gange gør at du ikke kan sætte ejerskabet på en undermappe uden først at have fået skriveadgang til mappen og det omvendte kan også være tilfældet.
Dette betyder at man nogen gange skal køre de to ændringer skiftevis efter hinanden indtil man har arbejdet sig ned igennem mappernne.
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. juni 2012 - 11:05 #4
#3
Korrekt, en smutter herfra