Avatar billede Nfrisch Nybegynder
16. juni 2012 - 01:03 Der er 2 kommentarer

bootmgr mangler

jeg har ville formatere min computer i noget tid, og endelig fik jeg nok, så jeg gik igang med at forsøge at formaterer fra min eksterne HDD... jeg har lidt bøvl med det, og jeg ender med at formatere den helt, og kopiere filerne over, jeg går ind i CMD og skriver:
E:

cd/boot

bootrec et eller andet

Nu skriver den så bootmgr mangler, er dette fordi at der er nogle filer på harddisken, som ikke må være der? eller hvad kan grunden være? jeg sidder pt på en bærbar, og prøver at komme ind på harddisken, men det kan jeg ikke her, af en eller anden grund... nogen der kan hjælpe mig? så ville det være helt fantastisk...
Avatar billede mbs- Nybegynder
16. juni 2012 - 11:32 #1
Jeg har prøvet noget lign. et par gange og jeg har en del boot cd'er jeg forsøgte at reparere det på. Brugte google til at søge efter "bootmgr missing" også se hvad der kommer op.

Men det der gjorde tricket, var jeg fandt en Windows XP live cd i min skuffe. Bootede op, også kørte jeg egentlig bare en chkdsk /f /r - derefter virkede det hele heldigvis igen.

Det er ikke sikkert det går i dit tilfælde, men det kan være du er heldig.

Ellers er der et par links her

http://www.sevenforums.com/tutorials/104341-bootmgr-missing-fix.html
http://www.youtube.com/watch?v=NWf1orrx8Ok

Peace, Michael
Avatar billede Nfrisch Nybegynder
16. juni 2012 - 11:51 #2
Mange tak for hjælpen, problemet er, at jeg ikke havde nogen CDer :)

Men nu er jeg kommet hjem til en ven med lortet, så ser vi på det lidt her :)