Avatar billede jokeren77 Nybegynder
13. juni 2012 - 23:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

form spam

Jeg har på en side jeg laver nogle forms, hvor jeg har lavet forskellige forsøg på at forhindre spam, men alligevel kommer det igennem.

- Jeg har random nr der skal gentages, og sammenlignes i en IF-sætning inden jeg kan gemme.

- Jeg har et SPAM filter i filerne som tjekker på en masse ord inden SQL sætningen får lov at køre.

da jeg havde gåeet alle blog filer igennem og ryddet op i DB, opdaterede jeg og der var kommet 3 nye SPAM's ind i DB.

Hvad kan jeg gøre? Det er tydeligvis en BOT der sender SPAM, ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at dæmme op.
Avatar billede NielsErikP Mester
14. juni 2012 - 00:12 #1
Hej...

Har du prøvet med en "kopi" af form koden lige inden formens kode.. Evt. en ekstra "Hidden" submit knappe inde der rigtige.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juni 2012 - 04:40 #2
captcha?
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
14. juni 2012 - 07:51 #3
Hej NielsErikP.... Den forstod jeg ikke lige, hvilken effekt vil det give? Bare så jeg er helt sikker op hvad jeg laver :-)

Arne_v.... det har jeg set nævnt en del gange nu, men har ikke rigtigt forstået funktionen af den, skal det ligge på serveren eller ?, jeg mener jo jeg har spærret filerne godt nok af, men alligevel smides der spam indlæg i min blog.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 08:34 #4
NielsErikP's idé i praksis:

Tilføj et ekstra "almindeligt" felt til formen. Kald det noget "almindeligt" såsom "name" eller "age"..
Men skjul feltet med javascript straks efter siden er loadet: display:hidden
Det vil de færreste robotter opdage, men bare udfylde feltet med "noget".
- så når du modtager formen på serveren, kan du sortere den fra hvis der er "noget" i dette felt : )
Avatar billede NielsErikP Mester
14. juni 2012 - 09:32 #5
Hej...

@T4NK32: "Nemlig.." .

Og helt klart som arne siger en "Captcha" og de fungere ved at du viser et billede med en tilfældig tekst, evt med en fancy baggrund.. Den tekst på billedet skal "Den Besøgende" så skrive i et input felt.. Der validerer du om det svarer til hinanden.. og gør det det.. indsættes der i dB'en.
Avatar billede jokeren77 Nybegynder
14. juni 2012 - 11:12 #6
Hmmm hvordan giver jeg points til 2 (NielsErikP og T4nk32)??
Avatar billede NielsErikP Mester
14. juni 2012 - 11:51 #7
Hej...

Ved at bede dem du syntes skal have point om at lægge et svar.
Når begge har lagt kan du nede under sidste indlæg fordele pointene til dem du syntes..

Men mig skal du ikke have problemer med, for her er et SVAR!!
Avatar billede NielsErikP Mester
14. juni 2012 - 23:37 #8
Hej...

Tak for point.