Avatar billede Galkzo Nybegynder
07. juni 2012 - 20:19 Der er 8 kommentarer

Købt ny computer, har brug for hjælp!

Hej, jeg har lige købt en ny computer,og tænkte om i kunne hjælpe med at installere Windows 7 og hjælpe mig med nogle andre ting.

1. Computeren har på ingen måde kontakt med skærmen, siger "No signal"
2. Derfor ved jeg ikke om jeg kan installere windows på den
3. Har fået flere diske med, skal jeg installere dem først? Skærm drivers, msi drivers, netværks kort drivers, grafik kort installation.
07. juni 2012 - 21:28 #1
Velkommen til E. ...

Hvilket skærmstik på PC'en har du tilsluttet til ?
Avatar billede Galkzo Nybegynder
07. juni 2012 - 21:33 #2
Det er vist noget med sub, ikke DVI, ikonet er en skærm
07. juni 2012 - 21:38 #3
Ikke forstået ?
Avatar billede Galkzo Nybegynder
07. juni 2012 - 21:42 #4
D-SUB, det er hvad jeg kan se, standard stik, blåt.
Avatar billede Galkzo Nybegynder
07. juni 2012 - 21:44 #5
Der er intet styre system på, hvis man ikke kunne læse det ud fra det
Avatar billede Quarks Nybegynder
08. juni 2012 - 10:51 #6
prøv VGA port i stedet for...
Avatar billede msskov Nybegynder
08. juni 2012 - 11:13 #7
Måske er der 2 ens skærmstik på din computer. Der er 3x5 rækker stifter i stikket, nogen kalder det også VGA)
Og hvis du har sat skærmen til det forkerte stik, vil der ikke være noget signal til skærmen (før du får lagt et styresystem ind med evt dual screen.

Det kunne også være isat et ekstra kort med DVI stik (bredt stik med noget der ligner et kryds i den ene side) og/eller VGA.
Og så vil et evt. VGA stik på bundkortet blive slået fra.

Eller at PC'en er død, glemt at tænde på stikkontakt, løse stik eller andet der er galt inden i pc'en

Hvis din skærm har mulighed for at tilslutte 2 pc'er, kan du vælge hvilke indgang den skal benytte.

Håber det gav lidt hjælp!

mvh

msskov
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juni 2012 - 15:54 #8
Tag billeder af samtlige forbindelser på skærmen OG på computeren
Og læg dem ind på gratisupload
http://gratisupload.dk/

Så har vi måske en chance for at sammenligne hvilke stik/kabler du skal bruge.