Avatar billede 0liver Nybegynder
03. juni 2012 - 14:49 Der er 5 kommentarer

Problemer med net (20/3)

Hej Eksperter!
Jeg er helt på barbund her.

Vi i familien har lige købt nyt netværk, fordi vi har haft store problemer med det tidligere..
Før havde vi 5/1, altså 5 Mbit download og 1 Mbit upload, da vi havde det var der altid problemer med eksempel at loade Youtube video, download skolematerialer osv.

Youtube videoer, eller andre stream video kunne knap nok loade, og skolemateriale downloade fint en gang i mellem, mens andre gange stoppede den bare lige pludseligt.

Nu har vi købt 20/3, men nøjagtigt det samme problem er der.
Vi har 10-15 Mbit download og 2-3 Mbit upload..

Er der nogle der ved hvorfor det ikke gider arbejde sammen med Youtube m.m?

Mvh.
Oliver
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juni 2012 - 15:00 #1
Mit bedste bud er den enhed i har modtaget fra internet udbyderen ikke kan håndtere alle maskinerne på jeres netværk, hvor mange maskiner er der på netværket?

Har i evt fået en modem + router i samme enhed eller modem og så har i selv en router i har købt?

Det kan os være en der henter torrent filer?
Avatar billede 0liver Nybegynder
03. juni 2012 - 15:04 #2
Vi er 4 computere på nettet, men aldrig samme tid.. maks 2

Mht. til torrent filer, så  jeg prøvet kun at have min MacBook Pro tændt, men det var nøjagtigt ligeså dårligt.
Avatar billede 0liver Nybegynder
03. juni 2012 - 15:05 #3
OBS.. Ikke meningen det skulle stå som et svar..
Jeg søger fortsat en klog mand med et svar!
Avatar billede Blueeyez Mester
03. juni 2012 - 16:37 #4
#2-3 Så vil jeg påpege det nok er den enhed i får internet via, det er vel en 2 i 1 løsning i har fået af internet ubyderen i har internet ved?

Er enheden en 2 i 1 løsning eller er det 2 enheder hver for sig?

Hvilken udbyder har i internet hos?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. juni 2012 - 23:12 #5
Det typiske problem her er at kobberkablerne er noget lort.
Der er formentligt støj på dem og det er det, der skaber udfaldene.
Få udbyderen til at kigge på kvaliteten og er der støj, så for dem til at se om der er andre kobber-par, der kan bruges i stedet for.