Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 12:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

2 PC\'er, et 1meg Modem.

Hej \"alle\"..

- Jeg har et problem jeg ikke kan løse. Her er facts om det.

Jeg har:

2 PC\'er, 1 med W98SE, 1 med W2K Prof.
2 Netkort (et i hver PC sjovt nok).
1 1 Meg modem (ADSL) fra CyberCity.
1 Ethernet Hub.

Jeg har p.t. sat det op således:

1 kabel fra modem til hub.
1 kabel fra hub til hver PC\'s NIC.

Det er det.

Problemet er at der kommer IP konflikter på begge PC\'er når de begge er tændt.

Hvis det kun er den ene PC der er tændt virker internetforbindelsen upåklageligt.

Er ikke superinteresseret i at share drev o.l.
Det vigtigste er at jeg kan dele internetforbindelsen på de 2 PC\'er.

HELP ME !!!

Avatar billede sofficer Nybegynder
08. august 2001 - 12:57 #1
du har sikkert sat dit IP nummer ens på begge maskiner så vil det konflikte, prøv at ændre det sidste nummer i Ip nummeret på den ene maskine
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2001 - 12:57 #2
Har du sat dem op til at Hente ip addressen automatisk i TCP/IP ?.
Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 12:58 #3
Begge PC\'ere vælger automatisk IP.
Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 13:00 #4
Jeg er supergrøn på dette område.
Er der nogle retningslinier for hvordan man skal gøre i opsætninger o.l.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2001 - 13:00 #5
Kør ipconfig i en dosbox og fortæl os ipaddressen.
Avatar billede sofficer Nybegynder
08. august 2001 - 13:10 #6
du kan så evt. tildele det ene netkort 192.168.0.01 og den anden 192.168.0.02
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2001 - 13:25 #7
sofficer>> Hvis det er det addresseområde de bruger. Det var derfor jeg spurgte efter ipaddressen.
ICS bruger det addresseområde, men TDC\'s routere bruger 192.168.1.1
Avatar billede sofficer Nybegynder
08. august 2001 - 13:28 #8
tonnybrandt >> det er rigtigt men ihvertfald skal der forskellige Ip addresser på dem.
Avatar billede jasber Nybegynder
08. august 2001 - 13:36 #9
zibling>> Nu skriver du godtnok at dine computere selv \"trækker\" en IP adr via DHCP, men det kræver jo altså at man har en DHCP server kørende... Er der en sådan i et kabelmodem?

Ellers skal du benytte statiske IP adresser, og her er det vigtig at vide hvad IP adr. er på dit kabelmodem, da det er efter denne at vi skal tildele IP adr. til dine compuetere (for at gøre dette nemmest) - Altså hvis dit kabelmodem har 192.168.1.1, ville det være en god ide at tildele dine computere 192.168.1.10 og 192.168.1.11 alle med en subnet maske der hedder 255.255.255.0
Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 17:51 #10
Mine IP data:

IP address:      212.242.130.142
Subnet Mask:    255.255.255.128
Default Gateway: 212.242.130.129

Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2001 - 18:02 #11
Desværre er det public ipaddresser, altså kan du kun have 1 på ad gangen, ellers skal du installere ICS på den ene computer og connecte gennem den med den anden.
Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 18:05 #12
Kan du ikke lige fortælle mig hvad ICS er ?
Avatar billede zibling Nybegynder
08. august 2001 - 18:07 #13
Sorry. Ved godt hvad ICS er !!

Avatar billede thepcycho Nybegynder
09. august 2001 - 23:57 #14
Du kunne jo også sætte en dns server op på den com som er tilsluttet nettet og så connecte til den fra den anden maskine via dns

[-ThePcycho-]
Avatar billede zibling Nybegynder
10. august 2001 - 16:55 #15
Okay. Hvis jeg ikke kan have flere PC\'ere på på en gang, kan jeg så installerer et kort nr. 2 i min primære PC som den anden kan opnå internet forbindelse igennem. Hvis ja; PLEASE EXPLAIN !!

Zibling
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2001 - 23:25 #16
Yes, Det er netop princippet i ICS. Du sætter det ekstra netkort i forbinder de to computere med et krydset UTP kabel, og lader windows installere driverne. Herefter kan du køre ICS wizarden, og når den spørger hvilken netværksforbindelse der skal deles valæger du netkortet med ADSL forbindelsen. Den vil herefter konfigurere det andet netkort til lokalt netværk og lave en diskette der bruges til at konfigurer den anden pc så den kan opnå internetadgang igennem ICS serveren. Det virker fint. Har selv kørt med det i et halvt år på win2000 og sat det op ved en kammerat med win98 som server og win 95 som klient. Det er faktisk meget simpelt at installere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:20 #17
Takker for point. :)