Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 21:31 Der er 30 kommentarer

Windows 7 vil ikke starte op - har prøve de forskellige funktioner

Min computer vil pludseligt ikke starte op. Jeg får to valgmuligheder og det er reparation og fejl - sikret tilstand. Har læste herinde på nedenstående link og forsøgt, at finde ud af om jeg kunne gøre det samme

http://www.eksperten.dk/spm/822398

problemet er, at jeg absolut ingenting ved om computere og derfor har brug for hjælp

håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 21:42 #1
Hej og velkommen.
Prøv lige når du starter pc op at trykke gentagne gange på F8.
Kommer der en menu frem hvor du kan vælge fejlsikret tiltand, så prøv at starte i den tilstand. Kommer den op at køre, så gå ind i systemgendannelse og gå tilbage i tiden til der hvor du er sikker på at pc fungerede.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2012 - 21:43 #2
Nu står der jo ret meget. Tænker du på off-lines forslag om CHKDSK?
Jo men det skulle ikke være nødvendig med win7. Prøv at boote op på win7 DVDén og gå ind under Reparer, og se hvad den finder ud af.
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 21:50 #3
220661:

Har prøvet at trykke f8 og der kommer så en menu frem med forskellige punkter - fejl sikret tilstand og andet. Har prøvet alle de forskellige punkter og resultatet er det samme. Enten så får jeg bare en sort skærm med en pegepil eller også så sker der det, at den kører nogle kode linjer og så stopper ud for nogle forskellige drivers .... gav det mening?

jeg har lånt en cd med windows 7 på og prøvede at lave det der boot fra dvd. Den indlæser så nogle filer og så sker det samme igen. Nogle gange kommer jeg dog videre til et skærmbilled hvor de samme muligheder, som før dvs. fejlsikret tilstand og andet kommer igen - dog på engelsk....
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 21:54 #4
hall 53:

det du skiver forstår jeg ikke rigtigt. Når jeg prøver det der boote halløj fra dvd så kommer der ikke en reparer mulighed op. Det sker kun hvis jeg starter computeren op normalt og trykker f8. Der kan jeg så vælge reparer , men der sker det samme igen. Sort skært og pegepil

Det er sådan en toshiba bærbar hvor programmet windows var i computeren. Fandt et link på nettet om, at man kunne holde 0("nul") nede og så gendanne computeren, som den var... der sker dog ikke noget
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 21:59 #5
Når jeg trykker f8 og derefter fejl - sikret tilstand så kører den nogle kode linjer halløj og stopper ved følgende

drivers/AtiPcie.sys
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 21:59 #6
#3 Ser et ud som du kommer hen et sted du kan køre kommandoer?
Gør det, kan du prøve at skrive dette i linien
rstrui.exe
Virker systemgendannelsen burde denne starte op nu, og du kan vælge en tidligere dato at gendanne til.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 22:00 #7
Nå så kun #5 lige nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 22:01 #8
#5 det ligner som om den prøver at indlæse drivere til pci på bundkortet.
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:07 #9
220661:
nej jeg kan kun vælge de der forskellige muligheder og hver gang sker det samme. Enten sort skærm eller også stop ved den der kodelinje.
Computeren virkede fint igår, da jeg slukkede den. ¨¨

nu skete der noget endnu mere mærkelig

kom til, at trykke på et eller andet og nu står der

rediger startindstillinger til window for windows 7

sti: windows/system32/winload.exe

partition: 2

harddisk a7a971a9

( /NOEXECUTE=OPTIN

jeg kan så skrive hvad jeg vil bagefter dettte
mulighederne herefter er enten = send eller esc=annuller
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:15 #10
nu har jeg trykket på noget der hedder windows hukommelsesdiagonosticering. Det begynder så, at lave et eller andet tjek af forskellige ting.

jeg kan stoppe det eller lade det forsætte.

Fatter ingenting
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 22:18 #11
Lad den køre.
Finder den en fejl rettes den måske og pc kommer op igen.
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:21 #12
okay det vil jeg lige prøve. Synes bare jeg har gjort det engang tidligere idag

måske du kan svarer på et overordnet spørgsmål. Hvis nu alt fejler og jeg må smide den ud - kan man på nogen som helst måde få adgang til de dokumenter jeg har liggende på computeren.

1) I værste tilfælde kan jeg overleve, at jeg må købe en ny, men jeg har en masse vigtige studiedokumenter liggende der
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2012 - 22:23 #13
#4 Det lyder besynderligt. Når man booter op på en win DVD kommer man frem til en side hvor der står INSTALL NOW og neden til venstre står der REPAIR YOUR COMPUTER.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2012 - 22:24 #14
Hvis harddisken er i orden, kan du sagtens få dine Data ud på et andet medie.
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:29 #15
hall53:

ja det fik jeg også af vide, at min veninde der havde lånt mig CDEN.

Bag på min computer står der, at det er windows 7 home premium og den cd jeg har lånt er den samme. Der er så to slags jeg kan vælge imellem 32 bit og 64 bit. Jeg har prøvet dem begge.

Jeg prøver her, at forklare hvad der sker og hvordan jeg starter cden op ( kan være jeg gør det forkert)

1) sætter cd i
2) trykker f12
3) Så får jeg det der hedder en boot menu
4) rangorden er HDD /CD / FDD / LAN / USB
5) Vælger CD/DVD og trykker enter

så sker der følgende

1) tryk på en knap skriver den
2) det gør jeg
3) window is loadin files
4) starter windows ( det er loading billed )
5) sort skærm med en hvid pegefil ( den der mouse pil )

Herefter sker der ingenting
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:30 #16
hall53:

Okay hvordan gør man det? skal man købe noget udstyr eller hvordan og hvorledes? ved du det?
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:36 #17
Ikke for, at gøre det mere forvirrede end det allerede er:

Nu prøvede jeg igen, at starte den der cd op og gik istedet ind og lavede om på rækkefølgen i menuen f12. her satte jeg den op til at DVD var øverste og jeg startede så boot halløj op.

Nu sker der det, at den skriver windows indlæser filer og nu kommer de samme muligheder så op igen

safe mode - safe mode with networkning og en masse andre.

det mærkelige er nu, at det står på engelsk
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
28. maj 2012 - 22:56 #18
det er så en computer til 4000 kr lige ud af vinduet.

Læste på nettet, at der kan se det at windows bliver lukket under en vigtig opdatering og at man så ikke kan starte op igen.

er det en hjælp til jer der måtte have en mulig løsning?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2012 - 02:30 #19
Satans osse!! jeg ved ikke om dette kommer på. Jeg har skrevet en masse, men Det Eksperten lort har åbenbart slettet det hele igen:(
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2012 - 09:06 #20
Du kan godt opgive at skrive om natten.Der funker Eksperten endnu dårligere end den plejer.
#16 Man sætter den til en anden pc som slace i dette system.
Det kan gøres på fler måder.
1 man sætter den fysisk i en stationær pc som slave disk ved siden af systemdisken på eget kabel.
2 Man bruger en sata/ide adapter eller harddisk hub som kører over usb.
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CMLauKD3pLACFci-zAodG22vZw
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2012 - 09:09 #21
Og det vil jeg mene du skal gøre før du kommer videre med din venindes dvd. Kommer du til at formatere den er dine filer væk.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2012 - 09:11 #22
En harddiek dock findes i forskellige modeller. Køber du sådan en skal du sikre dig at din harddisk er komnpatibel:
http://www.google.dk/search?q=Hdd+dock&hl=da&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=SXbET_2IJYPVtAaSsMWgCg&ved=0CK0BELAE&biw=1024&bih=618
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2012 - 09:12 #23
#20 slace=slave
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
29. maj 2012 - 09:44 #24
Hall53: Det var super ærgeligt. Kunne godt bruge dine råd
220661: det vil jeg prøve, at kigge på. Vil ringe til en reparatør her til imorgen. Måske de kan lave den uden det koster det samme, som en ny computer
Avatar billede foodear Praktikant
29. maj 2012 - 10:35 #25
@hansenn2003 bor du i nærheden af 7900 så kan jeg hjælpe med at få dine data ud af disken.

/foodear
Avatar billede hansenn2003 Nybegynder
29. maj 2012 - 12:18 #26
foodear:
hej og tak for indsparket.
Jeg har talt med en venindes ven, som siger der er harddisken eller noget ram halløj der er røget. Min garanti virker stadig, men jeg er lidt bange for at de kommer til at slette det hele på min computer hvis jeg giver dem den.
Hvis du har mulighed for, at lave lidt magi på den så jeg kan få mine dokumenter ud af den ( Det er en masse studiearbejde)så kan jeg godt kigge ned forbi dig eller sende computeren med posten.
Du skal så nok få nogle penge for, at lave det pågældende arbejde.
Jeg har også nogle statistik programmer på computeren. De står vel ikke til, at redde ved at hente data ud af computeren?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2012 - 13:44 #27
Du har lånt en CD, du mener vel DVD. Men du har vel nøglen? Eller er det en bærbar hvor windows fulgte med? Hvis det er det sidste, så ligger der muligvis en windows recovery på en skjult partition. Den kan man åbne ved, under opstart at trykke på en bestemt tast. Har du en manual., så prøv at se efter der. Ellers prøv dig frem med F2 - F11 - eller F12. Hvad fabrikat er den computer.

Ja sender du computeren til reperation mister du formodenlig dine data. Vi kan måske også få dem ud med en Live-CD. Men nu ikke formeget af gangen. Lad os først se på det som står øvers.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2012 - 15:59 #28
Ja Live cd er en rigtig god ide, da det køres direkte fra cd'en.
Avatar billede foodear Praktikant
30. maj 2012 - 07:34 #29
@hasenn2003 jeg har sendt dig en intern mail
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2012 - 23:53 #30
hvad endte denne med?