Avatar billede datatekniker_eleven Nybegynder
28. maj 2012 - 17:35 Der er 1 kommentar

Fortjeneste på Elev

Hej.

Jeg ved at der er en ret god fortjeneste ved at ansætte en elev - men hvor meget er det egentlig?

Nogen som har et link til hvor man kan se det?

Har googlet, dog uden den helt store hjælp...
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2012 - 18:53 #1
det er en udgift mht løn - men hvis firmaet ikke har haft elever før, så kan de få et tilskud til løn - dog kun til denne ene elev.
Hvis det viser sig, at eleven kan arbejde selvstændigt, så arbejdet kan faktureres, og eleven ikke bruger tid på at få hjælp fra det uddannede personale, så kan der genereres et overskud.
Som jeg kender firmaer, så vil en 3-årig elevtid være dyrt de første 2 år, og på tredie år kan der tjenes ind, så der måske er et lille overskud til sidst.

her er regler for voksenelever
http://www.elevpakken.dk/pdf/Voksenelever.pdf
så det er 30kr/time de første 2 år, og så intet - det har intet med "ret god fortjeneste" at gøre.