Avatar billede Idaida Juniormester
27. maj 2012 - 23:05 Der er 8 kommentarer

Lyd på film

Hej
Jeg har optaget nogle små film via min mobil, men når jeg afspiller dem på computeren vha. windows medie player er der ingen lyd. Der er lyd når jeg afspiller dem på mobilen, og højtalerne virker fint. Hvad kan jeg gøre?
28. maj 2012 - 00:22 #1
HEJ

I hvilket format er din video optaget med ?

(codec ?)

KRistian
28. maj 2012 - 00:23 #2
Ups

Ignorer svarmuligheden - det var en fejl.
Avatar billede detziaw Nybegynder
28. maj 2012 - 00:46 #3
Det er højst sandsynligt et kodek-problem. Prøv at afspil med VLC.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2012 - 08:53 #4
Enig i #1 og #3. Vlc afspilleren ligger inde med mange formater (codecs) så muligheden er stor.
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2012 - 09:43 #5
Et godt program til at detekte hvilke codecs der er anvendt, er GSPOT: http://www.headbands.com/gspot/
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 10:25 #6
Jeg bruger Windows Essentials Codec Pack. Hent her: http://www.mediacodec.org/
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2012 - 10:32 #7
#6: "Problemet" med disse codespacks, er så bare "synes jeg" at man får 1 milliard codecs installeret. Og ofte er de 2-3 rigtige stykker nok.
Avatar billede pstidsen Novice
28. maj 2012 - 11:57 #8
Helt enig. Det skal selvfølgelig med at du (dummeja) kun skal installere en eller højest to codec packs. Tror alle er lige gode så bare vælg en. Jeg har personligt aldrig oplevet at jeg ikke kunne afspille filer med Windows Essentials Codec Pack.