Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 17:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

OpenOffice virker ikke og vil hverken fjernes eller installeres

Min OpenOffice-pakke virker ikke. Når jeg forsøger at åbne et af programmerne sker der intet. Ikke en gang en fejlmeddelse.

Derfor prøvede jeg at fjerne pakken, og så kom der til gengæld en fejlmeddelse, der bad mig fjerne programmet fra startmenuen. Det har jeg gjort, men det gør ingen forskel. Fejlmeddelsen bliver ved med at dukke op, hver gang jeg prøver.

Jeg forsøgte derefter at installere LibreOffice, (men altså uden at fjerne OpenOffice først), men heller ikke det lykkedes, fordi præcis samme fejlmeddelse dukkede op.

Fejlmeddelsen:
"Afslut venligst OpenOffice 3.3 og OpenOffice 3.3 (LibreOffice 3.5 og LibreOffice 3.5) Hurtig start før du fortsætter. Hvis du bruger et flerbruger system, skal du også sikre dig, at ingen andre brugere har OpenOffice 3.3 (LibreOffice 3.5) åben."

Hvordan får jeg enten OpenOffice eller LibreOffice til at virke?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 17:40 #1
Formoder du har brugt tilføj fjern programmer under afinstallering af programmet.
Problemet må være at der er nogle opstart tjenester der ikke er fjernet, så det er grunden til du har problemer.
Har du nogle tjenester der hedder soffice.exe kørende i joblisten, efter du har fjernet programmet?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 17:40 #2
Du kommer i jobliste ved at højreklikke på processlinie og vælge jobliste
Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 17:44 #3
Ja, under fanebladet processer ligger der en rækker soffice både med efternavnet bin og exe...
Men jeg har jo ikke fjernet programmet... Det kunne jeg ikke få lov til.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 17:46 #4
Prøv at lukke dem ned og så bagefter prøv at afinstallere.
Der sker ikke andet end at de dukker op ved næste genstart igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 17:48 #5
Det gør du ved at højreklikke på dem og vælg afslut process.
Der kommer sikkert en advarsel, men den ignorerer du.
Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 17:52 #6
ok - jeg forsøger!
Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 17:57 #7
Mens jeg lukkede dem ned en af gangen skete der pludselig noget. OpenOffice kom med en guide "Velkommen til OpenOffice 3.3" til registrering. Skal jeg baree fortsætte med at afslutte processerne? Eller skal jeg registrere?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 17:59 #8
Hvis programmet ikke virker, så afslutter du bare og forsøger at afinstallere.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 18:02 #9
Hvis du får afinstalleret, så havde det været en god ide at køre en tur med denne her, før du installerer igen:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
CCleaner vil rydde op på din pc.
Kør både rens og register.
Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 18:27 #10
Juhuuu... Det hele virker. OpenOffice er fjernet og LibreOffice ser ud til at virke. Jeg laver lige en genstart inden du får point, men det ser godt ud.
Ved du hvad, der gav problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2012 - 18:33 #11
Nej ikke umiddelbart. Måske en fil der ikke er gemt rigtigt der lå i baggrund og spøgte?? Men jeg er glad på dine vegne.
Virker det efter din genstart, så kan du bruge dette svar til at lukke tråden med
Avatar billede brita Nybegynder
24. maj 2012 - 21:30 #12
Sorry - det tog lidt tid. Computeren gik i sort under genstart og skulle scannes.

Men nu er den genstartet og alt er skønt og virker. Og jeg er glad. Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2012 - 12:52 #13
velbekomme og god pinse