Avatar billede zakhem Nybegynder
22. maj 2012 - 16:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min bærbare vil pludselig ikke registrere lan

Hej

Herhjemme bruger jeg udelukkende en bærbar computer. Når jeg har bærbaren på mit værelse (hvilket den er det meste af tiden), har jeg den tilsluttet via internetkabel. Dog kan jeg, hvis jeg vil, godt gå på wireless via min trådløse router, dette gør jeg dog kun hvis jeg sidder med den et andet sted i huset.

Forleden cuttede forbindelsen så, da jeg var forbundet via kabel. Dette sker en gang imellem, bl.a. hvis jeg skyper, og har lidt opgivet at finde ud af hvorfor. Problemet kan altid løses ved at jeg går nedenunder og genstarter min trådløse router. Denne gang var det dog 3. gang det skete mens jeg skypede med kæresten, så til sidst slog jeg bare min wireless knap på bærbaren til "On", hvorefter den automatisk finder mit trådløse netværk.

Da jeg så senere ville forbindes via kabel som jeg plejer, da dette kører noget mere stabilt og hurtigere, ville den bare ikke registrere når jeg putter kablet i bærbaren. Jeg har selvfølgelig husket at slå wireless på bærbaren fra, men den vil slet ikke registrere, at der er et netværkskabel forbundet. Den går dog uden problemer på wireless så snart jeg slår det til.
22. maj 2012 - 16:29 #1
Defekt i LAN kablet/stikket !!!
Avatar billede zakhem Nybegynder
22. maj 2012 - 17:22 #2
Nej, har prøvet at forbinde direkte til boksen, udenom routeren, dvs. der også har været brugt et andet kabel.
22. maj 2012 - 17:26 #3
Er der 'lys' i LAN stikket ?
Avatar billede zakhem Nybegynder
22. maj 2012 - 18:18 #4
Nej, men plejer heller ikke at have lys i lan-stikkene?

Har prøvet 2 andre kabler jeg havde liggende hvilket heller ikke virkede.
22. maj 2012 - 23:19 #5
LAN stikket på PC'en bør have en form for lys til at vise at der er "signal" / Bærebølge ... Sammenlig med en anden PC !!!

Prøv med en 'tilfældig' anden PC...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede zakhem Nybegynder
22. maj 2012 - 23:54 #6
Der er intet lys i kablet, hverken det der sidder i bærbaren eller de kabler der kører fra boksen til routeren. Jeg har ikke mulighed for at teste det med en anden computer.

Jeg overvejer lidt om routeren er stået af, så den ikke kan føre forbindelsen videre via kabel, men det trådløse stadig virker.
23. maj 2012 - 00:01 #7
Det er ikke KABLET der skal være 'lys' i ...

Eksempel ->
http://bc.pcworld.dk/modules/davinci/getfile.php?id=43011&width=350&height=450 - 'hjørnet' på STIKKET i KABINETET - sådan har der altid været ...
Avatar billede zakhem Nybegynder
23. maj 2012 - 00:01 #8
Så fandt jeg omsider ud af det. Netværkskortet må have deaktiveret sig selv, da jeg slog wireless til mens jeg stadig var forbundet via kabel. Så alt jeg skulle gøre var at aktivere det igen under "netværksforbindelser".
Men der er altså stadig ikke noget lys i kablet.
Jeg takker dog for rådene karise_larry :)
Avatar billede zakhem Nybegynder
23. maj 2012 - 00:03 #9
Ved godt hvad du mener, selvfølgelig ikke selve kablet :) Men nej der er ikke lys i, jeg husker dog godt at jeg plejede at have lys i dengang jeg havde stationær ja.