Avatar billede lovebuine Mester
21. maj 2012 - 14:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

installere win7 på bærbar med ssd

Dell kan ikke hjælpe og siger at de kun supportere deres egen windows 7 dvd. jeg har min egen windows 7 ultimate som er købt, som jeg vil installere på min Dell XPS 15, men den spørger efter driver til ssd i opstarten, har ellers downloadet dells serial ATA driver og kan også vælge intel moble ahci driver i opstarten, men den siger ingen device fundet efter 40sec

nogle der har et bud?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 14:48 #1
Du kan lave en Slipstreamed installation. D.v.s. drivere - og eventuelt SP1 - lægges ind i windows installationen, som du derefter lægger på en USB stick. Det gøres med:  RT Se7en Lite
http://www.rt7lite.com/ Læg mærke til, at der er 32bit og 64bit versioner til download.

MB. Og luk nu dine gamle spørgsmål.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. maj 2012 - 15:01 #2
Avatar billede lovebuine Mester
21. maj 2012 - 15:41 #3
ja bios kan sagtens finde den og har fuldt guiden på sevenforums og der kommer også 15 drivere frem, har prøvet dem alle og ingen virker.

ellers må jeg prøve RTSe7en Lite, hvis den kan finde driver
Avatar billede lovebuine Mester
21. maj 2012 - 16:35 #4
valbycom-- jeg har kopiret win7 over på HD, loader OS ind i RT, men den kommer med en fejl.

object reference not set to an instance of an object.

i og med mit windows ikke kan finde nogen af de drivere jeg har, hvordan kan dette program så fixe det?? den skal vel bruge samme driver fra Intel og lægges ind.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 17:13 #5
Det jeg tænker på er, at "i gamle dage" når man skulle installere XP, var man ofte nød til, at lægge en driver på en floppydisk og så trykke F6 når der blev spurgt efter driver.
En smart fyr fandt så ud af at slipstreame driveren sammen med windows. Man fik altså en CD med windows og driver. Jeg lavede en selv, så jeg ved af erfaring, at det fungerer.
Det er vel så rimeligt at gå ud fra, at det samme gælder for SSD driveren - hvis der altså skal bruges en sådan. Jeg har ikke SSD.

"object reference not set to an instance of an object." det ved jeg desværre ikke hvad betyder.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 17:21 #6
Jeg undrede mig over problemet med driver. Prøv at læse her under Installation. http://lyngvig.org/Installering-af-Solid-State-Disk-SSD-under-Windows.ashx
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 17:22 #7
Ps. Jeg tænkte især på denne:"Start systemet.  Gå ind i BIOS og tjek at den er sat op til at køre i AHCI tilstand - det skal den være for at få TRIM til at virke med Windows."
Avatar billede lovebuine Mester
21. maj 2012 - 17:31 #8
den står til AHCI i Bios, har læst siden, de skriver bare installere win7 som normalt, underligt.

jeg kan også godt huske dengang med winxp og F6 osv, troede det var blevet lidt nemmere idag.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 17:41 #9
Måske kunne du sætte den SSD disk til en computers USB for at se, om den blev funder i Diskhåndtering, og eventuelt formatere den der?
Avatar billede lovebuine Mester
22. maj 2012 - 01:07 #10
men disken virker jo fint, jeg bruger pcen ligenu og der er ingen problemer, jeg skal bare have lavet en clean reinstall af win7
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 13:41 #11
Disken virker fint? det har du da vist ikke skrevet. Så forstår jeg faktisk ikke hvorfor du ikke kan geninstallere.
Jeg ville selv gøre dette: Installere Paragon og lave en bootdisk. Derefter boote op på bootdisken og formatere C-drevet eller hele disken? derefter skulle der ikke være noget problem med at installere windows.http://www.paragon-software.com/home/pm-express/
Avatar billede lovebuine Mester
22. maj 2012 - 16:55 #12
windows7 dvd har jo ikke driver til min SSD controller, derfor brokker den sig, at den så stadig brokker sig efter jeg har fundet den på Dell hjemmeside, er mig en gåde.

du skriver jeg kan formatere og lave ny patition med paragon og når jeg har gjort det og smider win7 dvd i, så er jeg sikker på den vil gøre det samme igen, kan ikke finde driveren.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2012 - 17:50 #13
Jeg har aldrig hørt om driver problemer til SSD diske. Jeg tror ikke på det, og derfor tror jeg heller ikke på, at disken efter formatering vil efterspørge en driver. Men ok det er bare min mening.
Avatar billede lovebuine Mester
25. maj 2012 - 10:57 #14
jeg prøvede med en anden win7 dvd, og det virker, så min var åbentbart for gammel.

tak for alle jeres forslag.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 22:31 #15
Windows 7 for gammel? Pladder!!!
Avatar billede lovebuine Mester
26. maj 2012 - 22:39 #16
om den er for gammel eller whatever er jo ligemeget. pointen er den virkede ikke med SSD disk, men det gjorde en anden win7, som var af nyere dato.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2012 - 22:52 #17
Win 7 kan ikke være for gammel, men din DVD kan være beskadiget. Jeg mener bare, at du skylder Valbycom point, fordi han havde ret.
Men nu kan det jo være lige meget, han kar jo lukket sin konto.