Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 00:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista - pludselig blue screen lige før startup

Hej...

Har købt en SSD harddisk til min storebroder, og ville så installere win7, det gik fint, ingen problemer.

Da jeg skalbruge "gamle" mails etc, vil jeg så sætte den "gamle" harddisk i igen (med vista), så siger computeren pludselig at harddisken ikke har nogen boot record...
(det skal lige siges jeg intet har rørt i bios på dette punkt)

Så går jeg igang med at kigge i bios, og får sat boot priority igen..men nu bluescreener vista lige før login vinduet..

hvad nu??

Jeg plejer normalt ikke at gide bøvle med fejl, og installerer hellere en frisk windows..

Jeg har den medfølgende vista skive, men når jeg præver en restore, så giver den mig intet jeg kan bruge (beder mig om finde nogle drivere som jeg ikke aner hvor jeg skal finde)..

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede Mathias- Nybegynder
20. maj 2012 - 01:09 #1
Sæt den gamle harddisk i:

Installér Vista/win7 (tager 10 min)

Så skuller der gerne ligge en mappe, "Windows.old" på dit 'C' drev.
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 01:45 #2
Hmm..ja..

Der sker mærkelige ting.. nu vil den ikke boote op på den SSD jeg lige har installeret Win7 på.. det er som maskinen ikke vil at man bytter HD's frem og tilbage.. meeget mystisk.. jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvorfor. Fordi dette bliver helt sikkert et problem.

Jeg tænker at det er fordi jeg har haft HD'sne tilsluttet en USB bridge??. (sådan en multi connector tingest / sandberg)
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 01:46 #3
Forresten nej det kan ikke være USB Bridgen..fordi SSD'en havde ikke været tilsluttet denne før det gik galt med den også..  jeg fatter det ik..
Avatar billede askalot Mester
20. maj 2012 - 16:02 #4
Nå, jeg kørte en diskschek..noget med nogle security descriptors.. nu virker det igen =O
Avatar billede Mathias- Nybegynder
20. maj 2012 - 17:47 #5
Godt du fik løst problemet :)