Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 20:08 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Paretitioner væk-genstart tilbage.

Jeg oplever af og til det besynderlige, at jeg, selv om windows har kørt fint, pludselig ikke kan åbne parttionerne eller Denne computer. Men når jeg slukker og tænder igen, er alt i orden.
Det er en stationær med 2 HDD. Den ene på 2TB kører som GPT, men det har den gjort i lang tid, så det har næppe noget med det at gøre. Er der nogen som kender problemet?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 20:22 #1
Ps. Mus og tastatur virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 21:33 #2
Har du prøvet at tjekke din Windows disk for fejl, og tjekke systemfiler?(det er kunne denne der er problemet ikke)?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 21:50 #3
Ja har kørt både win7 DVDén og CHKDSK sam checkket ram. Det sker på begge diske. Hvis jeg f.eks. åbner F:\ kommer siden frem, men den er tom. Trykker jeg på Genstart sker der heller ikke noget, jeg er nød til at slukke computeren. Det skete igen her ved 20 tiden, men siden har der ikke været noget problem. Når det sker, er det når jeg bruger genvejs tasterne som f.eks. Altgr + f for F:\ Men det har jeg gjort i årevis.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 21:59 #4
Lyder mærkeligt du har periodevis fejl synes jeg.
Kan det være "snavs" (malware) der kører i baggrunden mon?
Har du scannet den evt med Malwarebytes for nylig?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 22:03 #5
Snavs, nej bestemt ikke. Ja har checkket for Malware og har foøvrigt, lige som du, Malwarebyte in real time. Der er også for lang tid imellem at det sker, til at det kunne være Malvære.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 22:09 #6
Okay.Ja det er dejligt at have det real time sammen med antivirus programmet.
Hvad med dine event logfiler?
Listes der nogle fejl her man evt kan bruge til noget?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 22:14 #7
Hvis der er processer som laver fejl, kan jeg ikke se det, har prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2012 - 22:25 #8
Hmm.Dårlige forbindelser på kabler til diske?
Ser din pc ren ud indeni? Kører den varm?
Svag strømforsyning?
Mange spørgsmål, men der kan jo også være flere faldgruber man ikke lige i første omgang tænker på.
Og når du også siger at fejlen er på begge diske, ja så går mine tanker jo ned til bundkortet.
Har ikke selv været udsat for dit problem, så jeg har ikke nogle erfaringer at dele ud af.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2012 - 22:43 #9
Udmærkede spørgsmål. Nej den bliver aldrig varm, strømforsyning 600W, ingen tunge programmer eller spil. Faktisk er det hele, undtagen HDD, ret nyt. En selvbygger.
Operating System
    MS Windows 7 64-bit SP1
CPU
    Intel Core i5 2500K  @ 3.30GHz    43 °C
    Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
    8.0GB DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
    Gigabyte Technology Co., Ltd. Z68XP-UD3 (Socket 1155)    40 °C
Graphics
    MD20444 (1920x1080@60Hz)
    Intel(R) HD Graphics 3000
    NVIDIA GeForce GT 520
Hard Drives
    977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103SI ATA Device (SATA)    28 °C
    1954GB SAMSUNG SAMSUNG HD204UI ATA Device (SATA)    30 °C
Optical Drives
    Optiarc DVD RW AD-7201S ATA Device
Audio
    Realtek High Definition Audio
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2012 - 08:27 #10
Temp ser nydeligt ud.
Hvad hedder din psu?
Når du siger "af og til", har det så været fra starten af?
Du har ikke fået bsod på noget tidspunkt?
Gad vide om det kan være en tjeneste der styrer det, som lukker på efter en given tid, og kun genstartes, når pc genstartes ??
Jeg kender desværre ikke Windows 7 særheder endnu, da jeg ikke har arbejdet så meget med den.
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. maj 2012 - 10:13 #11
Har du prøvet at kører en performance rapport

Skriv "perfmon/report" i startmenuen

Det tager ca 1 minut at oprette den
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2012 - 14:42 #12
#10 Nej det var der ikke fra starten og ingen BSOD.
Men det skete igen i nat. Jeg kørte med 64bit, men jeg havde et Acronis 32bit liggende, som jeg nu har kørt ind, så får vi se.
Læg venligst et svar for dine gode ideer:)

#11 Tak for indput, men som du ser, har jeg lavet om på det:)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2012 - 17:10 #13
svar
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2012 - 17:36 #14
Håber din indlæste 32 bit version kører.
Tak for point.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2012 - 22:38 #15
Det var desværre umuligt at få windows update til at fungere, så det blev en ny installation helt fra bunden. D.v.s. Først en overskrivning ad C-drevet med Acronis Drive cleancer, så er der i alt fald rent :)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 00:26 #16
ØV!!! Efter 10 timers installations arbejde skete det igen.
Testede ram igen, ingen problemer. Testede så HDD med Harddisk Sentinel,den fejler intet. Altså er det bundkort eller psuén:(
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 01:20 #17
Surt show :-(
Hvad hedder din psu?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 01:27 #18
Går i seng. Vi høres ved senere
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 01:41 #19
Min psu er en Intel med 4 kerner Intel Core i5 2500K  @ 3.30GHz
Jeg har testet den med et pro program, den fejler ikke noget.
http://peecee.dk/upload/view/367344
Men hvad mener du om Superantispy free, den fandt trojner efter scanning med Malwarebyte, som jo også kører permanent.
http://peecee.dk/upload/view/367343
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 08:33 #20
psu= Power supply (strømforsyning)

Det lyder ikke så godt at den finder en trojaner.
Men hvor lå den?
Ligger den på et drev du ikke har formateret, eller på C?
Jeg tror lige jeg vil scanne min pc med Superantispyware for at se hvad den finder.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 08:43 #21
Nå den fandt kun en tracing cookie så det var ok.
Havde du Malwarebytes installeret helt fra starten af?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 09:12 #22
Kender ikke yoddos, men har fundet denne video, som du måske kan bruge til noget:
http://www.youtube.com/watch?v=2pWLuXmQVbc
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 14:32 #23
psu, ja der var jeg vist ved at køre træt:)
Trojaneren lå på C-drevet, som var blevet scannet og permanent overvåget af Malwarebytes. Den blev fjernet, efter genstart, af Superantispyware.
Jeg har længe kørt med  begge programmer sammen med Avast antivirus, og når jeg tænker på det, så har både Avast og Super fundet snavs, men jeg kan ikke huske, at Malwarebytes har fundet noget.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 14:47 #24
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 14:56 #25
#19 linker faktisk til en cpu tester, bare mig som skrev forkert.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 15:15 #26
#23 Nu ved jeg ikke i hvilken rækkefølge du bruger programmerne, men det er klart at hvis du bruger Malwarebytes til sidst kan det tænkes de andre har snuppet det.
Og programmerne er jo ikke helt fejlfrie, og har hver deres forcer, så det kan sikkert forventes det du oplever.
Forstår bare ikke du har fået trojaner på en helt frisk installation??
Var du på nettet uden beskyttelse?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 15:31 #27
Malwarebytes og Avast var det jeg først installerede efter windows, hvor der jo under installationen ikke kan beskyttes. Super kom først noget senere, men da var computeren jo allerede beskyttet.
Efter install af windows, SP1 (som jeg havde) og updates, lavede jeg et Acronis image som base, hvis noget senere gik galt. Men inden da scannede jeg C-drfevet med både Avast og Malwarebytes, og der blev intet fundet.
Tænker på, om der er en chip med fejl, for nu kører det hele perfekt. Men fejlen kommer jo nok igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 19:02 #28
Det er jo ikke sikkert. Du har jo denne gang valgt en 32 bit version, som måske er nemmere at håndtere for bundkortet.
Kørte du ikke 64 bit før?
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 19:16 #29
Desværre jo. Det skete igen for et øjeblik siden. Efter ca. 5 timers aktivitet. Jo bundkortet er sandelig stærkt nok. Et Gigabyte til 1100 kr. Jo kørte 64bit før.
Motherboard 4 kerner.
    Manufacturer    Gigabyte Technology Co., Ltd.
    Model    Z68XP-UD3
    Chipset Vendor    Intel
    Chipset Model    Sandy Bridge
    Chipset Revision    09
    Southbridge Vendor    Intel
    Southbridge Model    ID1C44
    Southbridge Revision    05
    System Temperature    41 °C
For resten fint du prøvede Super, for havde det fundet den samme Trojaner, kunne man jo mistænke det for svindel.
Jeg er færdig med installationerne nu og har scannet  det hele, ingen snavs. Men Malwarebyte er sgu en snegl. 29 min. for C-drevet.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 19:20 #30
Ps. det er naturligvis cpuén som har 4 kerner.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 19:25 #31
Jeg bruger normalt kun en hurtig scanning af mit c drev, og det gør den på ca 5 min (28 gb).
Ja den er måske ikke hurtig, men min gsmle pro version af Avg den er langsommere. Her sætter jeg den til at scanne medens jeg laver noget andet. Kunne helt sikkert nøjes med den frie version af programmet, men jeg gider ikke rode med det lige nu :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2012 - 19:28 #32
Er der en bios update til bundkortet?
Jeg synes måske i din situation jeg kunne får mig til at anbefale det, hvis den findes.
Normalt anbefaler jeg det ikke på en pc der virker, da man hvis man ikke gør det korrekt kan komme gruelig galt afsted (miste forbindelese helt til bundkrort)
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2012 - 19:37 #33
Ja det er særdeles nemt at opdatere bios på Gigabyte. Det gøres over nettet, fra windows. Og ja jeg lavede en bios updatering.
Og du har ret i, at det ikke er en god ide bare at opdatere bios, hvis computeren kører godt nok.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2012 - 16:03 #34
Hvad hedder din strømforsyning?
Er der mulighed for at sress teste den for at udelukke det skulle være den som er synder?
Tænker på noget burn in test måske.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2012 - 16:59 #35
Det husker jeg ikke. Der står Bronze på den, men det er da vist metallet. Den er kun ca. et par mdr. gammel.
Det har kørt uden fejl siden ved 19 tiden i går, så det bliver nok umuligt at finde fejlkilden. Men ellers kan jeg jo skifte den med den strømforsyning jeg har i min reserve computer, og så vente og se.