Avatar billede pallepopmand Nybegynder
17. maj 2012 - 17:07 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Minecraft kan ikke starte.

Jeg har lige købt en ny bærbar(Toshiba Satelite C660-1J2, 6 GB RAM, Intel HD Graphics, Intel i3 processer).
Jeg har installeret Java version 7 Opdatering 4, men når jeg forsøger at åbne Minecraft lukker det bare igen, og opretter en log på mit skrivebord(hs_err_pidNUMMER:
Pastebin til log filen: http://pastebin.com/sHBmkv1M
Jeg havde prøvet at installere Java 6, Java 7, Java SDK, Java JDK, og geninstallere Minecraft. Men det har ikke hjulpet.
På forhånd tak.
17. maj 2012 - 17:15 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
17. maj 2012 - 17:15 #2
Ja, okay srry. Glemte lige det. Det er windows 7.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2012 - 18:03 #3
#2 Find minecraft filerne, slet dem, fjern os java og hent sidst nye, installer java og hent ny minecraft.exe fil og kør den :)

minecrafts filer ligger under:

%appdata% (Skriv i kør og tryk enter, så hedder minecraft mappen: .minecraft, den er nok skjult.

(Vil lige påpege at jeg kører xp, så kan godt være det ikke hedder %appdata% i windows 7..
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
17. maj 2012 - 19:27 #4
Det hedder også %appdata% her. Men har prøvet det, og det hjalp desværre ikke :(
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2012 - 20:16 #5
#4 Kan se du kører 64 bit, har du prøvet med java 32 bit lige såvel som med java 64 bit?
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2012 - 20:21 #6
#4 Efter og have kigget loggen igennem igen faldt jeg over: aticfx64.dll

Prøv og geninstaller dit grafikkorts driver..
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
17. maj 2012 - 20:34 #7
#5: Jeg har prøvet det.

6#: Prøver det lige senere.
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
19. maj 2012 - 22:06 #8
Det hjalp desværre ikke :(
Avatar billede Blueeyez Mester
20. maj 2012 - 20:04 #9
#8 Fjern grafikkort driver, søg efter følgende fil: aticfx64.dll

Hvis filen eksisterer skønt driver er fjernet, så skal vi finde en ny aticfx64.dll til dig..
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
23. maj 2012 - 22:21 #10
Lige før jeg gør dette, vil jeg lige høre om det kan gøre så jeg ikke kan bruge PC'en før det er geninstalleret igen. Det var ikke mig der geninstallerede det sidst, men kan ikke få hjælp denne gang.
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
23. maj 2012 - 22:26 #11
Tog chancen og fjernede det, og filen er her stadig, har også genstartet PC'en.. Hvor kan man finde den der aticfx64.dll fil?
Avatar billede Blueeyez Mester
23. maj 2012 - 23:05 #12
#11 Ved ikke, søg på din computer, så burde den finde filen.. og hvis ikke så er spørgsmålet om filen mangler..
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
24. maj 2012 - 15:38 #13
Filen er her. Du skrev noget med at vi måtte finde en ny fil. Hvor finder man dén henne`?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. maj 2012 - 10:03 #14
#13 Har søgt på fejl meddelelsen og der kom en del muligheder, men jeg synes vi skal starte med at få dit system opdateret helt mht. drivere.

Derfor skal jeg have dig til og finde et kort model nr, dette model nr vil begynde med PSC og så er der 3 tal/bogstaver, det korte model nr står med stor sandsynlighed på bunden af din bærbar.
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. maj 2012 - 15:40 #15
PSC0QE-02T00RN5, er dens nr.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 17:11 #16
#15 Siden lader ikke til og have din model (1j2) derfor skal jeg lige have dig til og bruge auto detect på deres side: http://eu.computers.toshiba-europe.com/innovation/generic/SUPPORT_PORTAL/
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 20:23 #18
#17 Kører du Windows 7 32 eller 64 bit? (Du kan se det ved og højreklikke på computer og vælge egenskaber)
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. maj 2012 - 21:43 #19
64-bit.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 21:52 #20
#19 Super.

Kan jeg ikke os godt få dig til og hente programmet driver genius.. Lav en skanning og fortæl mig hvilke drivere den finder.. (Grundet er at Toshibas side giver mig tonsvis af drivere og jeg tvivler på at de alle kan bruges.. du kan evt skrive det i ren tekst herinde, blot gør opmærksom på om det er Grafikkort, chipset, bluetooth, touchpad mm..

Driver genius koster penge, men det koster intet at lave en skanning ;) og du kan slette den efterfølgende!
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. maj 2012 - 22:03 #21
Er det nødvendigt?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 22:18 #22
#21 Det kommer an på om du vil afprøve alle de drivere som er på siden eller om du vil have jeg skal henvise til de korrekte, kunne sige at du skal hente seneste bios + drivere fra toshiba og installere på din pc.. (Der er 46 hvoraf du nok kun skal bruge ½ delen)
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 22:23 #23
#21 Hvis det er så nøjes med og oplys mig om grafikkortet (Da det er den jeg har mest mistanke til)
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. maj 2012 - 22:26 #24
Hvor kan jeg se det henne? Er det bare driver version og det?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2012 - 22:42 #25
#24 Skal egentligt blot vide om det er Nvidia eller AMD grafikkort du har i.. (Der er åbentbart enten nogle med det ene og andre med det andet eller os er der 2 i bærbaren.. (Hvilket der efter min mening ikke burde være)

Du skal se mere hvis du går ind under enhedshåndtering (Kontrolpanel administration computer administration og så enhedshåndtering)

jeg bruger xp, men hvis jeg husker korrekt så er der ikke forskel på det område
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. maj 2012 - 23:36 #26
Intel HD Graphics.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. maj 2012 - 08:21 #27
#26 Okay, nu må jeg nok indrømme jeg først er forvirret.. (Jeg får AMD og Nvidia muligheder, men du har et intel grafikkort... oveni det så i fejlen hentyder den til amd..

Kan du ikke prøve og hente amd driveren fra toshiba til din bærbar.. Den er under Display driver; https://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/supportMyProduct.do?service=ND&LNG=19&ID=smp-product-results&userAction=SMP_RESULTS_PAGE&partNumber=PSC0QE-02T00RN5&USER_ACTION=Auto-detect

Så se om den vil accepter driveren eller ej..
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
30. maj 2012 - 15:37 #28
De virkede. Det virker nu.
Avatar billede Blueeyez Mester
30. maj 2012 - 16:14 #29
#28 Det var godt at høre :) (Var os lige ved og gå ud af mit gode skind) ^^

Men nu vi er så vidt, så vil jeg anbefale dig at hente bios update og alle drivere (Seneste) (Gå ind på toshiba siden som vi begge har linket til)

Opdater bios, formater windows, installer drivere og sæt systemet op.

(Jeg siger ikke at der er mere galt, men efter følgende hændelse, så har jeg på fornemmelsen at samtlige drivere ikke fungerer optimalt! grundet bios opdatering er blot for at gavne din bærbars bios (Bios er mere afgørende end windows, derfor en formatering efter bios opdatering)

jeg smider os svar her, men overvåger endnu :)