Avatar billede 4220 Nybegynder
14. maj 2012 - 18:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

H. 264 format

Hej jeg har nogle "optagelser" liggende i dette format H. 264
er der nogen der ved hvordan jeg får dette konvateret over i et mere brugbart format?
Avatar billede kjeldsted Novice
14. maj 2012 - 19:39 #1
Øh. Nu er H.264 trods alt efterhånden et af de mest udbredte, så det korte svar er nej. Det lange svar er hvad betegner DU som "mere brugbart" (læs: Hvad skal det bruges til?)
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. maj 2012 - 19:56 #2
det lyder som om du har hentet en del "film" som du ikke kan afspille korrekt ...

er det situationen?
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. maj 2012 - 19:58 #3
@4220: jeg syntes du skal få lukket alle dine åbne spørgsmål ... dette forum drives af "point tildeling" imellem dem der yder og nyder...
Avatar billede 4220 Nybegynder
15. maj 2012 - 18:07 #4
Stuationen er at har en DVR optager (opvervågnings-harddisk)
Som jeg har en del optagelser på liggende i formatet h.264

Og dem ville jeg meget gerne kunne sende "videre" så de eventuelt kunne læses af en person der ikke har sådan en optager?
Avatar billede 4220 Nybegynder
15. maj 2012 - 18:21 #5
juleulven

Hvordan lukker jeg dem ?
Avatar billede kjeldsted Novice
15. maj 2012 - 20:53 #6
Du finder ikke en computer i dag der ikke kan læse H.264, så det er næppe dér fejlen ligger.

Overvågningsvideoer er noget virkelig møg at arbejde med. Har selv prøvet et par gange. Den ene var tilmed hvor politiet havde opgivet.
Du bliver nødt til at finde ud af om ikke producenten af det pågældende kamera har noget liggende på deres hjemmeside til det pågældende kamera, hvor der kan downloades det korrekte codec.

Hvis der er tale om et almindeligt H.264 codec, burde som sagt alle computere afspille disse, og ellers kan den konverteres med fx. MPEG-Streamclip (www.squared5.com), der er en gratis konverter.

Og du lukker dine spørgsmål ved at bede den der har lagt et brugbart svar om at smide et 'Svar'. Når det så er gjort kan du give vedkommende points og tråden er lukket.
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. maj 2012 - 21:44 #7
@4220: du skal klikke på dit profilnavn, klikke på "åbne" sager.
så skal du vurdere om nogle af dem der har lagt svar har fortjent nogle eller alle dine point.

hvis du dømmer de er point værdige beder du brugeren om, at lægge et svar. Herefter kan du tildele dem point og derved lukkes tråden.

hvis du beder flere om, at lægge et svar i samme tråd kan du "dele" point imellem folk.

måske man skulle lægge dem i et "WMV" format istedet?
http://www.mp4converter.net/tips/how-to-convert-h.264-to-wmv.html
Avatar billede 4220 Nybegynder
16. maj 2012 - 08:11 #8
kjeldsted

Jeg har har downloaded www.squared5.com
Når jeg åbner programmet, og prøver at indlæse min "H.264" åbner den bare en masse JScript-scriptfiler. og så kommer jeg desværre ikke videre.

Men du må godt smide et "svar" så jeg kan lukke tråden
Avatar billede kjeldsted Novice
16. maj 2012 - 10:09 #9
Jeg behøver ikke points hér, tak. Bare acceptér et af de svar du selv har lagt.

Det lyder til at du skal have fat i et codec fra producenter af overvågningskameraet.
Avatar billede thov Forsker
09. juni 2012 - 16:19 #10
Har du prøvet at afspille med VLC ?
Hent den her http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede 4220 Nybegynder
10. juni 2012 - 07:36 #11
Prøver lige at kigge på siden :-)